måndag 30 augusti 2010

Säng!!

Nu ni är familjen tät sänkt!! INge kosingar kvar på kontot.. minussaldon överallt och sparkraven droppar likt riksdagsvalets osanningar..
Vi har varit och lagt handpenning på vår nya säng.. Suckar djupt, nästan lika djupt som hålet i vår ekonomi.. Suuuuuuuck!!
Sängar, ja det är en hel vetenskap och tydligen också något som man kan lägga ut huuuur mycket peningar som helst på! Vi valde en medelväg och en medel mjuk samt en medel dyr om man säger så.. fast i mina öron blev det en mycket skön och mycket dyyyyr säng..

T var som en virvelvind och jag skämdes nästa över hur otyglad fröken var.. inte still eller lugn för fem öre och hon däremot var rätt billig kvällen till ära.. Men suck.. så är hon söt också så hon fick förbli i familjens ägor ;)

I dag har jobbet tråkat ut mig och jag läääängtar såå efter vår semester.. Ska bli så skönt och dessutom välförtjänt att få åka iväg!!

Hörröni.. sen var det ju det där med räkningarna.. suckar igen.. SÅ trevligt det är att sitta en kväll framför datorn och knappa in massa siffror hit och dit och så vips så är alla små slantar slut.. dom kom in och dom fördelades ut.. så var det med den lönen, eller ska man säga det bidraget! Tack Staten för denna månad!! ;)

Nä nu ska jag lägga ner min tunga ögonlock och hoppas John Blund kan bidra med mer sömn i natt än den som gick..(tror att han glömde mig då?!)

Kramisar alla goa glada!

(och Malin.. om du läser här så funkade det inte att skriva kommentar på din blogg men jag skickade ett mail och hoppades att du "toka" tar hand om dig down under!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar