söndag 19 september 2010

Bittra fiender!!

Igår äntligen fick jag en efterlängtad vinst i tvättduellen.. HAAAAATAR tvätten! En bloggande bekant till mig skrev i går att hennes tvätthantering påminner om ett ekorrhjul.. man njuter när högen är borta men är tragiskt nog medveten om att man förmodligen måste producera en ny fiende genom att starta en ny maskin redan samma dag, vilket i sin tur innebär att kriget har startat igen!! Det GÅR aldrig, under inga som helst omständigheter att vinna mot klädhögshelvetet!!
Men i går.. i går, fick jag undan 4/5 delar av högen.. min och .. eller min hög, Ls och Ts är fortfarande kvar, men det kan jag ta. Eller i alla fall lägga ut på min man och Ts hög kan jag kompromissa med.. den är inte så stor men ack så många plagg den rymmer.. Men men, i kväll är den borta!

I dag ska vi pressa schemat..
Ett, äta frukost tillsammans, brukar sällan gå då min make slängt in hela frukosten innan vi andra hunnit duka fram på bordet.
Två, Shoppa lös en present till svärfar.. Tackar gud för att det är Ls uppgift för jag har använt mina ideer vid tidigare födelsedagar...
Tre, liten ska spela fotboll..15.00
Fyra, transportera hela familjen till Liden där farfar bor (hoppas på middag;)
Fem, sova sova säng säng.. ÅH.. två veckor (max) kvar tills vi får hem våran drömmarnas dröm säng!! Pengaångesten har lagt sig likt en dimma men det känns betydligt bättre nu. Nu är det liksom bearbetat och sopat under mattan.. Men sååååå skönt det ska bli med en ny säng. SOm det är nu så vänder jag mig systematiskt för att inte ligga för länge i ett och samma läge. Detta bara för att inte få ont i nacken!?! SÅ ni måntro att det ska bli skönt att få sova i en SKÖÖÖÖN Säng!

nä.. inget nytt i övrigt på ö-fronten!
Kram och hej så länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar