fredag 8 oktober 2010

Resfeber eller bara vanlig nojja?

Hej vänner, jo jag vet, det var längesedan jag snodde runt här på bloggen!!
Under senaste tiden har jag liksom gnekat mig genom livet.. men nu glider jag runt och bara längtar.
På tisdag beger vi oss ner till Arlanda för att sova på nålar, eller i alla fall jag... drömmer redan om att vi ska vakna och inse att vi har typ 5 minuter på oss att ta oss från hotellet till gaten..
Vi flyger sedan till Turkiet på onsdag morgon, OKRISTLIGT tidigt, 07.05 lättar vi från svenskmark för att de närmaste 14 dagarna ligga på playan och bara mysa!! En familjesemester är vi väl värda!

Men ju närmare resans avgång vi kommer dessto fler fantasier snurrar runt i min vilda hjärna! Ni som känner mig vet att jag besitter enorma och väl överdrivna förmåger att skapa fantasier..
I veckan slog det mig att jag satt och fundera på hur ett ev terrordåd skulle kunna te sig och i så fall om det var skäligt att vara rädd inför den resa vi ska göra.. beslutade mig för att det var inte en fara som jag behövde lägga ner mer funderingar på för sannorlikheten att Side i Turkiet eller Arlanda skulle vara utsatta för någon större hotbild.
MEeen innan jag hade övertygat mig själv om detta så hade jag snabbt bildat mig tre-fyra ingångar till ett deckar drama där min familj innehar huvudrollerna! Jag faschineras av hur många scenarior som min hjärna hunnit skapa, om HUR man skulle kunna reagera i diverse uppslag och hur ont det skulle göra om någon av oss skulle försvinna på något obehagligt sätt!!
Efter att ha spenderat 2 mil i bilen med tankarna fokuserad på dessa tänkbara scenarior så var jag rätt imponerad över mig själv men på samma gång lite rädd över min förmåga att försvinna från verkligheten ;)

Men i alla fall.. snart bär det av och det ska bli så skönt!! Väskorna börjar bli färdiga och kroppen skriker efter solens små härliga strålar.. I år blir det nog mest solat på framsidan ;)

Taxfree..
Många köper parfymer eller/och alkohol men frun sväljer och sväljer tandvattnet och beslutar sig för att köpa mig en hink på 1,5 kg godis av bonbon.. kommer ni i håg, snorbusar, hundfisar och sura disktrasor, stora tuttar och raap och pissmyror.. Dom finns samlade i en stor hink! En beställd på ditresan och en till på hemresan!!

Nä ni.. nu ska jag sätta mig och kika på Idol PÅ RIKTIGT!! KRam och på återseende om inte terroristerna hinner före.. ;)

5 kommentarer:

  1. Hahaha du är rolig med dina fantasier! Kanske du ska sattsa på att skriva kriminaldekare och rysare....
    Kram på dig och ha nu så himla mysigt alla tre
    Cissi

    SvaraRadera
  2. Tycker Cissis idé var riktigt bra! Då får du ju nån nytta av de också ;-)

    Trevlig resa, det går säkert bra - hälsa med dig!

    SvaraRadera
  3. ja men då måste jag ju hitta ett sätt som låter mig slippa alla tekniska bitar som bevis, kriminalutredningar osv.. haha.. men nog skulle det kunna bli dramatiskt eller bestialiskt.. finns ju en anledning till att jag är både husrädd och mörkrädd.. på dagtid ;)

    SvaraRadera
  4. Ha en underbar semester!!!

    O fin design du!

    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Hoppas semestern blir underbar. Kramar

    / Jenny S

    SvaraRadera