lördag 3 december 2011

krax...

först snorade liten.. sen hostade större.. sen klagade störst på halsont.. sen fick liten feber och ögoninflamation.. sen kraschade jag.. feber, ont i kroppen, halsont, snuva, bihålor som dunkar..glömde jag ngt?? Jo ja.. ögoninflamation och hosta!!
Så vi kan sammanfatta veckan som gått så här.. j-vla skit vecka!!!
Maken har varit hemma en kväll denna vecka.. jag har mått som en döende kyrkråtta.. fattig och klen!!
Men helgen som var blev iaf väldans lyckad.. fick förmånen att spendera den med mina bästa vänner i min bästa stad, mysa och rå om varandra en hel helg mendans maken slog klackarna i snön på Island..

Trots krankenheterna här hemma så har jag hunnit med en hel del.. utebelysningen har kommit på plats tack vare en ny favorit.. en elektriker som förstår sig på mig och mina önskemål!! Sånt uppskattas :D
Förrådet har fått sig en liten släng av ordning.. (observera att jag skrev liten släng..för det är fortfarande ett katastrofområde där ute ;)
Köksskåpen har fått sig en duvning dom med.. blir alltid så inspirerad av att städa efter att jag varit uppe hos Malin.. ordning och reda på rätt sätt.. enkelt att hitta och bra lösningar som inte kräver att man måste stuva/lyfta/flytta eller trycka för att få in eller ut ngt ur skåp och garderober.. Så nu har jag till och med varit överambitiös och märkt upp på skåpluckorna vad alla hyllor och skåp innehåller.. Bara så att min man SJÄLV ska kunna plocka tillbaka disk eller hitta det han behöver..;)
Sen fick mamma agera barnvakt en stund här i veckan för att jag skulle kunna springa mig svettig i affärer och avklara julklappslistan!! Julklappar svider i plånboken.. usch fy och skit för att gå på föräldrapenning.. (fast man ska ju inte klaga.. jag har ju alla fall föräldrapenning..Det finns många som inte har det.. som inte har rätt till det..och för dom svider det säkert än värre..)

Vad skulle ni göra om ni fick chansen att vara hemma ett år med betalning.. dock med en liten otroligt söt liten son och en fin-fin retsticka till storasyster <3 .. Jag hade ialla fall stora planer.. mina fantasier skulle få bli till en roman, triller, kriminal/deckare.. jag skulle återuppta måleriet.. jag skulle organisera hela vårt hemm.. och det sista har tagit si så där .. snart 8 månader ;) på SANT.. det har tagit 8 månader att få ordning på alla lådor, kläder, prylar, övervåningen (alla saker som vi förvarat där uppe) vårt förråd.. ja.. så nu kanske jag ska försöka få fart på min kreativa sida.. få igång skrivandet.. släppa lös kroppen på en kanvasduk.. :)
Men för att skriva så måste jag ha en ny dator.. och nämnde jag att det redan sved i plånboken.. med en investering i en dator skulle jag måsta starta hjärt och lungräddning på den stackar´n.. mina färger är så gamla att dom har torkat.. och nya är inte gratis.. så om jag skulle köpa mig sådana så måste jag nog lämna tillbaka barnens julklappar.. så.. vi säger som så.. jag får ta mig ett nyårs löfte iställe.. gå ner 8 kilo, spara till en dator, inhandla basfärger för eventuella julklappspengar..(får jag taskiga julklappar kanske jag kan sälja några ;)

Nä ni.. sängen lockar nu.. I morgon är en ny dag, med nya utmaningar och nya klädhögar att ta reda på... sov gott mina vänner!!!!

Nu har jag 3 vänner som väntar på små-söta-trollungar till sommaren!! Me like!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar