tisdag 6 december 2011

Saffransbullar..

Liten sötnos sover så sött, jag passar på att baka saffransbullar med vaniljfyllning.. massor med fyllning ;)
I kaminen brinner en mysig eld, i glaset-äppelglögg..(tack Malin) på fötterna nystickade (nästan) tofflor (underbart att vara varm om tossingarna ;) .. ska man hitta ngt att klaga på så borde det vara att jag inte kunde klona mig en kort stund.. Skulle ju vara perfekt att skicka iväg mig själv och inhandla allt som saknas i T´s rum.. ett hyllplan och en vit tavellist.. så kunde jag passa på att sätta upp dessa innan liten söt vaknar.. för när han är vaken så är han (minst lika söt) ytterst snabb och petandes.. på saker som han inte borde peta på.. typ allt som man själv aldrig skulle ha hittat att peta på.. Allt lockar hans leklust.. allt som man glömt att plocka undan.. allt som man inte tänkt plocka undan och allt som man glömt att "säkra" typ platt-tv:n (inte för att vi har någon eller så ;).. Sträcker sig, reser sig och når tamme f-n allt.. tv:dosor (inte för att vi har några ;) mobiltelefoner, laddare, sladdar, tidningar, saxar, vikta kläder.. Ja allt som man nu låtit ligga framme..
Ni vet.. allt går sååå snabbt.. och det är inte lätt att hålla koll på sig själv och det jag lämnar, det är dessutom inte lättare att hålla koll på vad vår pyssliga femåring strör omkring sig.. NOg för att hon är sjukt duktig på att hålla rent från golvet men då och då missar hon små saker och det är rätt läskigt för att svälja små pryttlar krävs ingen universitetsutbildning?!?!
Nu ni ska jag skjutsa in bullarna i ugnen.. SAAAATAANn. har glömt att slå igång ugnen.. som vanligt!!

KRam alla goa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar