lördag 28 januari 2012

skidpulka...

funnen!! En släkting hade en som stod och skräpade.. INTE dåligt vilken genomslagskraft nätet har..;) Jag är överlycklig och i morgonbitti åker jag och hämtar hem den. Ska införskaffa en "vindruta" till den och sen är det bara å slita på i skidspåren!!

I kväll har jag varit barnvakt till en gojänta från Kovland!! Tjejerna som är nästan jämngamla har haft superkul. Dom har inte härjat runt helt obemärkt men nära på! Det har ätits godis, hamburgare, popcorn och chips... nu så här efter att alla små sover så undrar jag om det verkligen landat ngt i deras små magar.. Golvet skulle kunna liknas med en vit heltäckningsmatta av popcorn och när jag vände upp och ner på mattan i vardagsrummet så var det nog en hel chipsskål som rasade ut! (+ ett ton med annat ätbart!!! :S)

Kvällen till ära är maken borta på en förtäckt suparmiddag med ett gäng grabbar (läs gubbar i 30-40års åldern) Dom aktieanalyserar några minuter och sen äter dom middag dricker diverse alkoholhaltiga drycker och spelar poker. Det är sååååå trevligt, på en lördag.. känns just nu som det är varje lördag, nåväl minst en gång i månaden men tydligen så är det var 6-7 vecka!! Och är det inte detta så är det ngt annat som ska roa honom på helgen.. börjar bli lite irri.. Så framöver tror jag att det får bli liten annorlunda prioritering från maken/pappans sida för så här byggs ingen romantik ;)
Tanken slår mig, man kanske skulle hitta på lika mycket som kvinna också så har man typ delad vårdnad om barnen varannan helg och gemensam vårdnad på vardagarna?! Räknade ut att under våren så var han ute på trevligheter 15 av 36 helger.. (tror det var något sådant jag kom fram till)
Detta fenomen har jag och en hel del av mina kompisar diskuterat förut, att karlarna har många helgsativiteter som dom sticker i väg på, ofta genom jobbet?!?! Skulle vilja se den man som (trots att dom säger att det skulle vara ok om det var viseversa) uppskattade och höll god min om det var omvänt?!
Vet ju bara hur det är när man är borta en kväll, många gånger har vi kommit i klinch ungefär när jag har fått av mig skorna/jackan.. Mest troligt beror det på att lilleman inte somnat som han ska och att kordinationen mellan att lägga honom och lägga stortjejen inte fungerar på rutin för min käre man.. Jag har förståelse men jag funderar även på hur han tror att vi kvinnor gör?! Visst sur får man väl vara, på situationen och att det inte fick nåt flyt just den kvällen men inte på någon annan..
Många med mig i min vänskapskrets säger likadant! SÅ det verkar alltså vara ett fenomen ;)

Nu ska jag lägga ner kroppen på madrassen i dotterns rum för i vårt sovrum ligger två utslagna prinsessonr och sover sin skönhetssömn ;)

Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar