söndag 3 juni 2012

Vilken start...

Kan inte säga att denna sommar impat på mig än så länge..
Kallt, regnigt och hittills så har vi varit mer sjuka än friska så ja, det kan bara bli bättre :)

Vi skolade ju inte lilleman här för några veckor sedan.. Han hann med nöd och näppe gå hela inskolningsveckan, vecka två gick han ingen dag och tredjeveckan så lyckades vi slå till med hela två dagar.. Fjärdeveckan blev det också två dagar. Ögoninflamation och en eländig snuva :(

Nu har han lyckats repa till sig så bra att vi ska göra ett försök att lämna på förskolan i morgon. Håll era tummar för hur mycket jag än myser när jag är hemma med honom så njuter jag minst lika mycket när jag får sitta i lugn och ro och äta min lunch på jobbet :)

Jag har fått sälja några mössor, och så fick jag höra att en av mina kunder har nu köpt några mössor som present till hennes släkting. Denna släkting är en utav mina största idoler!! Och nu ska min IDOL få mössor som JAG har gjort.. eh..Hennes barn alltså.. alltså idolens :) Jag satt här och sydde.. märkte av att SHIT jag är ju riktigt nervös och grymt petnoga.. :)

Sen märkte jag av något annat.. Jag satt och lutade huvudet bakåt för att försöka se bättre.. kan det vara så att frun i huset har gått och blivit inte bara grå utan även fått ålders tecken på andra sätt.. Tid till optiker ska omedelbart bokas :/

Vi har börjat på allvar (igen) när det kommer till övervåningen.
NU har vi satt upp skivor i princip hela övervåningen, vi har lyckats få upp mellan/inneväggar och isolerat dessa. Många mått och många fel blir det på vägen men nu känner jag och maken att vi fått kläm på det. Han har slitit hela dagen och det börjar ge resultat :)
Som tur var så lyckades C sova i hela 4 timmar idag vilket underlättade det hela ;)

I morgon är det en ny dag, den börjar sjukt tidigt så det är bäst att jag kojjar mig!
Sov så gott alla mina vänner där ute och ha en underbart härlig försommar vecka!! (håller tummar för att värmen hittar till norden igen!!!)

Tjohooo.. på tisdag så avslutar jag ännu ett år för att kliva över på nästa ;)
(idag fyller bästaste Vickan år och på torsdag fyller min vän AKB år och för att inte glömma min "vill-ha-till-syster-Malin och underbara underfundiga och händige Hänkä som båda, fyller på fredag! Vilken vecka!!)
Tur att vi inte firar som barna med kalas och dyligt.. tjockt hade det då blivit innanför byxslinningen med all tårtaätning :)

'Nu så.. GONATT!!

1 kommentar:

  1. Hejhej,
    så kul att ni renoverar och grejar. Men jag vet inte riktigt vad ni gör. Kan du inte berätta mer? Vill du även visa upp renoveringen på Byggla? Du får en liten present om du är intresserad. Du kan bara maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer.
    Ha en fin tisdag! :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera