onsdag 12 september 2012

Vilken avslutning..

Om jag börjar som jag avslutade.. eller om jag avslutar som jag började.. Sista inlägget (Fy och skämmes..) var i juni.. Och då var jag inte imponerad över sommarens första trevande försök till att tillfredsställa mig.. Nu när sommaren är över (vet att det råder delade meningar om när den verkligen tog/tar slut.. men för mig är den helt och hållet passé.. jag har gjort slut med sommaren..) när den nu har packat ihop sina värmande och till antalet snålt tilltagna dagar i sin sportbag och rullat tillbaka där den kom ifrån så kan jag bara konstaterat att sämre sommar har jag sällan skådat!! MEn inte är jag bitter.. det är ju alltid så när jag har inplanerade långa föräldraledigheter.. regn, kyla och tristväder i allmänhet..
Nu famlar min älskade höst efter ett stadigt tag om vädret, solen och naturen.. Min dotter konstaterade nyligen att hon ÄLSKAR hösten.. HON älskar minsan alla VACKRA färger som sprider sig på träden och alla fina blanka pölar efter höstregn och stormar.. poeten min ;) för hon uttryckte sig faktiskt så..

Ljusen har börjat tändas på borden och vi har tvingats till en eller två små brasor i kaminen för att inte hacka tänder på morgonen. Maken har pendlat från jaktstugan och hemmet (älskvärt att han tar sig tid att komma hem emellanåt när han annars så fanatiskt lever för jakten och jaktpremiären ;)

Mössorna.. mössorna ligger och gnyr i krogen.. väntar på nya loggor och nya tygleveranser så snart kommer produktionen igång igen.. den storskaliga ;)
NU.. fika!!
Återkommer inom kort hoppas jag ;)

Stor kram mina tappra vackra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar