måndag 14 maj 2012

sjukan..

..på olika sätt.. C är fortfarande febrig och sitter mest i knät eller vill bli buren, får jag inte fel i arm/axlar/nacke nu så får jag det aldrig.. shit så tungt det är att bära och hålla om hela dagen.. Men ack så mysigt!! Njuter samtidigt som jag har ont i mammahjärtat eftersom han är så liten och klen!!

Vi var in på VC i morse för en "rutin" kontroll av sonen eftersom han varit "klen" rätt länge nu fram och tillbaka.. Inget fel, bara ett virus..

Dottern vet nu mera vad Virus är (?) och konstaterade att lillebror har ett virus.. Vad då för virus frågade jag nyfiket.. Det visste hon inte men sen vid middagen så släpper det dåliga minnet och en viss humor avslöjas.. Mamma han har klänga-på-och-sitta-i-knä-på-mamma-viruset... Så rätt så rätt!!

Sen var vi in på sjukhuset och hälsade på farmor´n som opererats i dag. Och på vägen hem så konstaterar jag att dottern vet vad en kateter är, hur den sitter och hur den fungerar.. Hur man får mat genom en slang rakt in i handen, det heter dropp och innan man sätter in nålen kan man be att få bedövningssalva för att det inte ska kännas..
Jag konstaterar även att hon numera vet att man kan ha en plastkula i höften för att benet ska rulla framåt och bakåt i höften.. Och att man måste be farfar att stäääääda och diiiiiska och lagaaaa maten och hämta farmorsstickning om hon glömt den i soffan och.. där stoppade jag henne och varnade att om hon inte andades skulle hon svimma eller i värsta fall om man pratar oavbrutet så kan käken hoppa ur led och då måste man få en plastkäke.. (!.. hon funderar på hur den fungerar när man äter sånt som är hårt.. om käken av plast är bättre eller sämre.. jag lät henne fundera på det tills hon själv konstaterade att hon inte kunde behöva en ny käke för det fanns säkerligen dom som pratar mer än henne.. typ farmor till exempel, fast hon pratar inte mer bara högre.., började ångra att jag sa det där..tyst blev det INTE iaf!!!)

Så den här veckan (sista 7 dagarna) har vi varit flitiga besökare av de olika vårdinrättningarna...
C´s befarade hjärnskakning...
C´s ögon..
C´s feber..
Farmorns besökstid ikväll :)

SOv gott vänner!!
Imorgon är en ny dag, förhoppningsvis en frisk dag så jag kanske kan hinna jobba två dagar den här veckan.. första veckan efter föräldraledigheten... :)

KRam!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar