torsdag 27 september 2012

SUper SUra Silver Sara...

(onsdag)
Det är jag det.. i dag.. iaf.. Jag känner att jag har en gnagande surhet i kroppen.. Jag försöker hålla den under kontroll men den smiter fram i skarvar och skavanker.. Det känna som om jag försöker tämja en onskefull och grinig oljelampeande.. Den pyser liksom ut i små och tunna rökmoln..
Kanske att det skulle fungera att bara släppa på locket och låta den ha sin lilla stund i frihet..
JAg försökte analysera varför jag känner denna irritation idag, drömde en konstig dröm om att jag blev sviken av min man i natt.. eller så är det för att jag kom hem sent igår kväll och samme person låg skönt tillrätta i soffan och hemmet såg lika dant ut som när jag for hemifrån.. Morrrande och fräsande (i tysthet och smått diskret sur) raffsade jag ihop barn/pappa/mamma kläder som låg lite överrallt. (sonens verk) Jag staplade alla leksaker i ett högt torn och balanserade det tillbaka till leksakslådan innan tornet dramatiskt skulle råka braka i golvet..
Ibland kan jag inte låta bli att slå lite lätt på mig själv i mitt inre för att jag inte använder mig av grabbspråk.. säga som jag känner- HEJ faan sitt inte i soffan, raffsa ihop VÅRA saker och se till att få ordning på kåken.. MEn jag vet ju att han gör det, men jag kan störa mig så ofantligt på att han så ofta kan slappa i soffan om än bara för en halvtimme.. själv känner jag det som att JAG aldrig gör det.. Men för att vara ärlig så gör jag det kanske också.. Jämnlikt och marginellt orättvist!!

/Onsdags noteringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar