söndag 20 juni 2010

En rasande fart..

Vissa dagar är bara helt magiska.. Den här dagen har snuddat vid himelsk och alla har varit på någorlunda bra humör ;) Men det är nog för att vi Äntligen varit lediga ;) ALLA!?!

Men oj oj så fort det har gått..Ännu en helg som gått i graven.. nå ja snart i alla fall..
Vi har inte hunnit något speciellt.. eller jo men inget som vi BORDE ha hunnit..
Både jag och L har jobbat så lördagen gick åt till att slava i statlig anda!! En middag med prinsessbröllop hos härliga Karlsson-nilssons. Avslutade kvällen med ett parti RISK.. som vanligt var det stackars jag som fick förlora.. Men i början av spelet så spelar det ju ingen roll.. det är mer på sista tampen som mungipor och moral sviker. Jag viker ner min tappra trupp och ber om att få spela en gång till.. Men eftersom barnen leker och klockan är över elva så inser vi snabbt att vi gått på välförtjänad övertid!! En snabb sittning i soffan och sen packar vi in familjen i bilen och beger oss hemöver..Jo jag vet att det mycket väl går att gå men ack så skönt det är att bara kunna "vifta" en sväng med bilnycklarna så är man hemma...

I dag har vi bilat oss i genom en del av vårt kustlandskap för att stanna till ute på härliga löran.
strax innan Löran ligger bergafjärden och underbara Pråmviken som delar av fröken fågels familj besitter slöar rätt på! Nu hör det till sak att hela vägen ut så funderade jag på om man skulle svänga in hos mamma fågel, men då den heliga fotbollsleken började kl 15.00 och vi som vanligt svängde ut från uppfarten vid halv ett så.. ja jag kalkulerade snabbt att det inte skulle hinnas med och för den delen så var ju inte fröken dunvippa uppflugen från huvudstaden.. trodde jag ja.. DÄR vid infarten till Pråmviken, som vi i snabba knyck körde förbi hinner jag notera att jag ser en chockad fågelfamilj med vidöppna näbbar i hastighet spekulera OM det var oss dom såg.. Innan jag hade hunnit fått upp mobilen, slipprat runt på tangenterna och svurit ett antal vokaliserade fraser så har jag fått ett SMS från bästa fröken dunvippa.. Var det ni? och när jag sen fått in rätt siffror så kan jag bekräfta.. Japp.. Så då fick vi ses då.. 9 månader sen senast :) Men jag antar att sommaren är lååååång och att vi båda inget viktigt har för oss.. alls.. inte just nått?!.. Men skam vore om en träff inte gick att få till..


Vi lunchade så på löran, jag en västerbottenostpaj, färsk löjrom fiskad av Bosse och annat härligt tillbehör och L drägglandes över stekt strömming och skirat smör simmandes runt en klick potatismos. Liten fick sig en pannkakstallrik och ja.. medans kronorna rullade all världens väg så blev vi mätta och belåtna..

Jag smet sen i väg och kikade in i den lilla inredningsboden medans övriga familjemedlemmar knatade bort och köpte rööktsik och annat som hör midsommar till!!


Dagen har varit underbar och vi har verkligen tagit tillvara på varje liten minut!




NU sitter jag och knaprar alvedon och ber till gud att jag ska slippa ett migränanfall..Jag tror mig ha lyckats!!
I morgon är det återigen arbete och med en kort vecka som denna så känns det helt ok att kliva på en efterlängtad semester därefter!! oowawowaoaw!!

Tog med mig kameran och försökte lära mig hur den fungerar.. tid
som vanligt inte för hobby och annat "oviktigt".. man får kombinera..

nä ni.. nu ska jag ta tag i min dotter som har fått sig en häääärlig släng av trötthetstrots så nu åker hon ögonaböj i pyjamas och därefter direkt i sängen!!

 Sov sött!!

1 kommentar:

  1. Fröken Dunvippa29 juni 2010 kl. 20:40

    Sjukt faktiskt, jag tänkte om man skulle få in en fika med er och mormor frågade hur det var med Hanna och Leif när vi 30 minuter innan er var på Löran!!! skam är rätt ord , vi M Å S T E få till en liten date, Thealie kommer inte komma ihåg mig :(

    Du som tagit bilderna??? och svartvita bilden på dig och liten är ju bara hur härlig som helst, för att att inte tala om bilden på småtjejerna!

    K R A M

    SvaraRadera