fredag 18 juni 2010

Kanske ett liiitet uppdaterande inlägg...

(tv-licensen??)
Ja ni.. det har hänt en hel del på fruns livs front..
En massa för att sammafatta det hela kort! Inget av värde egentligen..

Vi har krattat ut matjorden, sått gräs.. insett att gräset inte tar sig.. fel på fröna? fel på klimatet eller helt enkelt urusel jord??
Nu har vi fått ny matjord som ser mullig och gottig ut i gräsmatte synpunkt.. ska vi krydda med den eller ska vi ha is i magen och vänta ut de små J-vla fröna?? Men om dom är döa så är det ju ingen vits.. ogräset växer så om man gör en riskanalys (vilket jag börjar bli van nu..) så kanske det skulle kunna vara en bra insats att satsa på RIKTIG och effektiv gräsmattesådd.. SÅ jag tror att jag tar mig till nån trädgårdshandlare och investerar i Fin fina (dyr dyra) påsar med frön..

Vi fixade ju vår tvättstuga.. kommer inte ihåg om jag visat hur det blev?? Här kommer i af några bilder.. nyckel/proppskåpet är egen design och lika så "lådan" med T´s ytterklädeshäng.. mycket populärt!!  
PÅ jobbet har ett illavarslande lugn lagt sig efter att vår högsta ledning dribblat bollen hit och dit och till slut stoppat matchen för att invänta något eller någon.. Vad är det ingen som vet och för att vara sarkastisk så är det INGEn som kan begripa var vår ledning vill komma men en slutsats som jag och många med mig har listat ut är att det är INTE närmare kunderna!! Serviceminded är inte med på vår checka lednings topp lista.. Men skryt och statistik det är högst!!Högst oväsentligt om man frågar mig.. he.. eh.. men jag är ju bara nån på golvet som.. eh.. jobbar närmast eller näst närmast dom vi lever av.. dvs dom självklara.. KUNDERNA..
Nämen är det någon som börjar ana min uppfattning om VART "min" myndighets problem ligger/sitter.. Japp.. Ledningen.. ledningsstaben eller ja dom som har det yttersta ansvaret.. nä men just det ja.. dom verkar inte ta nån ansvar.. den ena efter den andra lämnar sina poster och dom enda lojala är dom minst betalda och dom hårdast arbetande.. japp.. små myrorna..
Nu står vi inför en omorganisering som i slut ändan kan springa ett bra lopp och dra hem en massa segrar.. men INTE om man inte förstår innebörden i de beslut som man har befogenheter att fatta, men som man tydlingen saknar erfarenhet och kunskap om..tur att vi inte är ett vinstdrivande företag för då hade vi haft små chanser att överleva.. då bristen på intresse att få denna myndighet välfungerande känns låg..
Självklart har jag inte inblick i hur dom arbetar ovan mig.. och jag ska väl inte döma dem.. jag kanske inte har hela bilden och är kanske grymt dålig på siffror.. men när det känns som att man hela tiden missar det viktigaste så blir det lite..-upp till bevis.. se så.. gör ngt jäkligt genomtänkt och därefter kanske man kan klappa sig på axeln och ja.. höja lönen..

bla bla..

Denna kväll slängde vi in ledighets lappen och studsar ut från våra arbeten jag och min man.. men ack den ledighet som varar längre än 24 timmar.. i morgon morron så infinner jag mig på kontoret vid 0800 och tar glatt emot min dotter som min man släpper av vid 11.oo och med lite film, tuschpennor och saxar osv så ska jag förhoppningsvis få ngt gjort och när vi sedan lämnar stan för mysigheter på landet (hemmet, som förövrigt börjar få sig lite ordning..) så ska vi bara ta det lungt och njuta av att bara vara ledig.. bara tills söndag kväll, för då är det foooootbooooll om man frågar T alltså:)

Nu sitter jag och tittar på en härlig gammal 80-tals film och maken sover sött i ena delen av soffan och min dotter sover inte alls.. Hon är kissnödig, bajsnödig, törstig, kissnödig, hungrig och bajsnödig.. ÖVEr nödig måste jag erkänna att hon känns just nu.. att det ska vara sååååå svårt att förstå att man som 4åring behöver sova mer än sina föräldrar och att man inte nödvändigtvis måste försöka driva sin mamma till vansinne..

Men hörrenini.. vad händer på midsommar.. några mysiga planer..
Hur firar ni?
Jag och familjen ska vara hemma med några goda vänner och dansa runt hembygdsgårdens midsommarstång tillsammans med några dussin till av sommar älskande småbarnsfamiljemedlemmar...haha.. folkdräkt, stårkar och dragspel.. DET är midsommar för mig!! Midsommardagen ska vi förhoppningsvis tillbringa med Dick och Cissi och deras rötott till jakthundsvalp!! (stackarn.. T eller hunden.. nån kommer att vara sjukt trött efter den helgen;)

Nu så.. sover ..  .. inte dottern.. och maken har vaknat.. nu är det väl dags för mig att somna.. ;)

Hoppas ni har det bra och att ni INTE har börjat er semester ännu, trist väder och ja det är ju inget man önskar sig när man för en gång skull har lång ledigt!!

Soo long!!
visst är vi överrens om att man kan struuuuunta i beach 2010?!
haha!!


1 kommentar:

  1. Kanske är kanon om båda blir lite trötta så vi får vara vuxna en stund ;-)
    Och ni ska få premiär sova i gäststugan :-) Allt är inte klart men nästan.... ja ja det är kaminen som är kvar att installera och sedan ska jag ju klä om en fåtölj.... sedan är det kanske klart... förutom utsidan då - men den målar väll ni innan ni somnar ;-)

    Kramen så syns vi på lördag vännen
    Cissi

    SvaraRadera