torsdag 22 juli 2010

blivande bruden och hennes möhippa

Ja hur kommer det sig att det hopar sig med bröllop under en och samma sommar.. har knappt varit på några bröllop i mitt liv och nu med tre andras och mitt eget i bagaget så börjar denna sommar plötsligen forma mig till möhippe och bröllopsexpert!
Planeringar hit och planeringar dit, nya vänner och otroligt trevliga tillställningar... kanske att man inte ska klaga?! (men faktum är att heeeela våran sommar verkar gå åt till detta.. PÅ SANT!)

I går var det en av mina bästa vänners tur att svänga sina lurviga i möhippedansen..
Vi fick en oväntad inbjudan till deras bröllop för några veckor sedan och ni vet hur det är under sommaren.. seeeemester och folk ligger på latsidan, solsidan och få stunder är exluderad ur planeringsstohej..
Efter en kort men intensiv planering som mest liknat en form av kaotiskt telefonimaraton och surfande för att hitta aktivitet som inte kräver allt för långsiktig planering.. Detta har resulterat i en hel lyckad dag..
Trots att bruden ändrat lokalisering av sovplats dagen innan och en ny strategi fick stegra fram..så fick vi iväg henne under skratt och förväntningar!
Vi överraskade henne hemma genom att placera ut oss vid samtliga husets fönster.. rätt snopen att se sina vänner i sovrumsfönstret tidigt på morgonen i full färd att krypa i dagens outfit.. lurad.. inte skulle hon få den eh..
In struttandes kom vi nu, 10 tjejer.. (inte illa uppslutning efter en 1,5 veckas planering.. jag är överraskad över att sååå pass många kunde få till en helledig lördag, amning och barnpassning samt graviditetskrämpor.. inget kunde sätta stop för kidnappningen av härliga Sara..)
Den blivande bruden fick med ögonbindel hoppa i ett par chockrosa metalic leggings och en 80-tals tischa samt klacka runt i ett par migrängröna snikers..

Den blivande frun under kvällens Chair dance träning..mycket underhållande och troligtvis rätt roande för de förbipassagerande bilisterna ;)

Hon var allt annat än omodern!!
Top off the line och det enda som saknades var midjeväskan.. Annars så var hon helt i linje med dagens modeskapare! ;)
Vi gav henne bokstavsfyrkanten där hon skulle hitta ordet på platsen som vi bokat som första anhalt..sent om sänder finner hon alltså ordet Boda Borg..

Väl inne i psyksjukhusets lokaler började jakten på stämplar som bevis för att hjärnsubstansen varit i form för detta fys och brainstormande ställe..
När det sakta gått upp för oss att vår knopp aktivitet inte var helt på topp så avbröt vi för lunch.. grillning av hamburgare med härliga tillbehör, såsom hemma gjord mango/tomat salsa och gräslöksröra och förtärande av cider och annat mysigt så kan man säga att stämningen var god!
Sen byttes maten så ut mot nya utmaningar i husets alla celler..
Vi kämpade på och irriterat försökte vi i båda lagen lösa var sitt jääävulskhål.. ena med en cell där man skulle tänka som en råtta, undvika deras faror och mänsklighetens fällor..trånga hål med svarta odefinerade innehåll som man skulle sätta in handen och känna i..iii..
Det andra kämpade på med en cell med rörelsescensorer...

Planering har pågått under en hektiskt kort perid! Min semester! Med T hängandes över axeln och med datorn i knä har jag suttit och luskat, terroriserat Bästa fru Berggren ;) och finaste fru Wahlstedt med telefon och mail..

I övrigt så har min lediga tid åt till att vara hemma och likt en eremit med dotter suttit och häckat runt barnpoolen med huvudet och tankar i full fart att måla, så, snickra, spara pengar till drömbygget... ja hela halva semestern gick åt till att varva ner! Faktum är att jag nnog varit väääldigt slutkörd en tid och det känns nu!! Jag ville inte vara med nån, inte se nån, desto mindre engagera mig i nån.. så jag och T (jag i alla fall) har njutit av att få påta på i min/vår egen takt!
VI har byggt en leksakslåda till utomhusleksakerna.. inte riktigt klar ännu..
Ett riktigt trevligt projekt för oss.. kul hade vi!

Nu ni.. i dag ska jag få till lite foootooon..
                                        Vi har lyckats få till en slarvig odlingshörna.. nu har det kommit upp lite sallad, rabarber och ringblommor.. nästa år ska det finslipas och designas på RIKTIGT ;)   

   
Jag och T ute vid havet i mitten av juni, en dag då det blev ett impuls besök till Löran.. verkligen god mat och underbar miljö!

Här nedan kommer årets första brud.. Vackra-vickan!!

Framtiden är också ett projekt!!
I helgen hämtar vi hem älsklingen från mormor och morfar, vi har barnkalas, och annat smått och gott!!
Men nu ni ska jag ut och slänga med penseln en stund innan det är dags att svänga sig i säng!!
KRamis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar