fredag 2 juli 2010

lungt och skönt och massor av jordgubbar!!

Vi valde att frukosta hemma hos mormor och morfar idag..
PÅ vägen hem svängde vi förbi Ica och handlade röda, söta och härliga jordgubbar.. kvittar om det är svenska eller vad dom nu kan vara.. ljuvligt goda och tillsammans med gammeldags vaniljglass så blev kombinationen slående!! T och jag smaskade i oss så mycket vi bara orkade!!

Därefter hinkade jag i lite med varmvatten i barnpoolen och förväntade mig att dottern skulle vara nöjd.. lurad..
idag var en sån där dag då man ska roa, tillverka lekar och vara kreativ i allt.. Hon var dock nöjd och efter si så där nån timme av lekar och sång så valde hon att gå in en stund och vila framför tv:n..
Sitta still?? Nä nu var det dags för ett pass med krattan, spaden och en tung eu-pall för att få till en slät jordplan.. Kanske om man har tur så hinner vi så gräset före nästa helg!!

NU ska jag lägga mig i badet och försöka få mina stackars fötter lite mindre lortig.. tveksamt om det går att få dom rena men jag får göra ett försök då jag ska på fin fest i morgon..

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar