torsdag 1 juli 2010

Traktor = hjälten i sommar

Vid två tillfällen har en traktor räddat sommaren! I kväll kom en man, en stor och trevlig man förbi och skopade ut lagomt med jord över hela halva framsidan!
Så nu är det bara för frun och resten av familjen att släta ut den så vi får en härligt grön gräsmatta på mestadelen av vår tomt!! Sen i sommar kommer det lite stenar som ska fungera som dekoration.. men det innebär ännu mer jobb!! (Suck!)

Men förhoppningsvis blir det snyggt :)

I dag har vi, jag och liten varit på Drakborgen och lekt tillsammans med en "dagis"kompis och hennes syster och mamma.. (lite dåligt samvete från igår.. PMS mamma som saknat tålamod och humor!!)
När jag gick och la mig i går så mådde jag sååååå dåligt i hjärtat! Som min dotter kämpat för kontakt med sin mor. Jag kämpade hela dagen med att försöka vara lite trevligt men det var svårt.. Redan på morgonen vaknade jag med en irritation som bara blev värre och värre.. Kände så fort hon klev ner i sängen vår att det mesta hon gjorde fick mig att få knoster! Så fort hon petade på mig kliade irritations nerven till! SÅ fruktansvärt jobbigt att vara upp i ett barn när man är så lätt retad!! Vid ett otal gånger höjde jag rösten och tappade tålamodet.. Hon kontrade självklart med att ta fram sin 4-årstrots.. Ja ni kan ju tänka hur frustrerande för både mor och dotter.. Vi tog oss ett samtal på kvällen efter fjärde stora sammandrabbningen!! Jag fick förklara för fröken att jag var på dåligt humör och jag fick ´be henne om ursäkt för hur jag bettet mig! Hon sa att hon älskade mig ändå.. aj aj.. då föll mitt dåliga samvete ner och krossade heeeela min högra fot! Så ont så ont.. Så i dag för att döva mitt jätte jäääätte dåliga samvete har jag fjäskat hela dagen! MEn vet ni.. det lindrar inte!! Kommer nog att få må skit i några dagar till.. känner mig som världens säääämsta mamma!!

I helgen är det bröllop.. så underbart och trevligt.. men suck (igen) jag har planerat att ha en klänning som är väldigt vacker.. Prooooooblemet är bara att jag inte har en susning om huuuur jag ska kunna ha den, tyckt vara helt eller nästan omöjligt att få igen den!! Ni vet sköljmedel.. ett helvetes påfund, alla kläder krymper.. nja inte första gången, men det tycks hända sucksesivt.. Några miillimeter per tvätt.. OCh NU är den lagomt liten!!

Återkommer efter helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar