tisdag 27 juli 2010

Stuga..

sommar.. sommar är ingenting om man inte får sig en avkopplande stund i stuga!
Denna sommar ser ut att vara den mest uppbokade perioden i mitt liv, kanske att första och andra sommaren i huset var likvärdig när det kommer till planering... men denna sommar består inte av lika mycket slit som tidigare bara mindre tid till allt.. hur det nu går ihop!
Allt är iof inte trist när det gäller planeringen.. vi ska ju på mängder av bröllop och däremellan så tillkommer det ju diverse små saker.. i Helgen tillexempel så ska jag och L upp på Fäviken gamefair och det är ju inte direkt ett tvång.. Jag ser frammemot det men kände nu i kväll att det kommer att bli en uns av påfrestning också.. Ty med Lidenborna vet man aldrig vilka upptåg det blir.. :) mestadels bara massa tok!
Sen tillkommer det en och annan vild fränstapingla med kockigt tillbehör.. Malin och Peter joinar oss däruppe och det ska bli svin kul att få partarunt med super puman och tillika hudteraput Malin..hoppas hon tar med sig nödvändiga tillbehör för att göra oss vackra ;)

Vi åker med en liten finspetsvalp, en Dick och en Cissi och sen ska vi visst ha någon som släpar upp oss och husvagnen.. tydligen är det ingen av oss fyra som får dra den enligt lag.. SÅ det blir till att muta nån trevlig ungKarl.. Sen ska vi ju sova i den.. förhoppningsvis får vi hysa in chaffören i en annan vagn.. Har en känsla av att det kommer att bli nog trångt ändå..
Så jag garderar mig med ett popup tält!! Cissi du får plats.. men lämna nåldynsbettskenan (läs finnspetsen med smågaddarna) i husvagnen med karlarna..

VI hämtade hem vår skatt från mormor och morfar i lördags.. stugan.. Mmm nu längtar jag tills vi får lite ledigt tillsammans så vi kan "bara vara" där uppe! Så skönt att bara strosa omkring och göra det som faller en in.. och inte känna massa måsten.. Mamma som passar upp på en ;) och en sväng in till min favorit semester stad.. ÖVIK.. ja jag vet.. det är en liten håla men för mig ack så kär..
Liten med sitt briljanthalsband!! Inga rövare finns i skogen ;)
I helgen som var firade vi vår dotter som fyller fyra år nu på torsdag..Hennes första barnkalas och hon var såå nöjd efteråt..
Innan kalaset på torsdagen så frågade jag om det var ngt hon önskade sig inför kalaset..
- Ja det får inte komma några lockiga killar..
-Öh... vadå?
-Mamma jag vill inte att det ska komma några lockiga pojkar..
Rätt konfundera sa jag -hur menar du då, alltså varför får det inte komma några lockig killar??
-Nä för dom har ju inga kläder på sig!!
Ännu mer fundersam frågade jag -Va?
-Nä för dom som har lcokigt hår är naken?!!!
Öhhh.. nu fattade jag inte ett skvatt!! - Men Oliver då.. Får inte han komma??
-Nä för han har lockigt hår..
-Ja men om han har kläder på sig då, får han komma då???
-Ja men mamma han får INTE komma naken!!
-Nä jag ska hälsa honom det!!
Sen förklarade jag vilka som skulle komma.. alltså mamma Jenny, pappa Fredrik, Oliver och lillebror Elliot...
- MEN MAMMA.. INGA småbarn på mitt kalas.. det är ju bara STORBARN som får komma..
(skrattandes säger jag)-ja men småsyskonen får vara med sina mammor och pappor..
Ja då gick det väl bra.. men hon var INTE helt glad åt det..
Vad har det tagit åt fröken..
-Mamma... inte kommer det väl massa vuxna på mitt barnkalas? För dom ska väl komma på onsdag då det är vuxenkalas..??? Snälla mamma..
-Mmm..
Men så blev det ett lyckat kalas..men det märktes att hon varit hemmifrån ett längre tag(mormor och morfar har haft henne i stugan den gångna veckan då vi har jobbat) för när vi frågade på kvällen vad som varit bäst så sa fröken:
-Heltklart när mamma var med...
Kan ha att göra med att jag lekte hunden och hundbenet med de små, grisen som saknade sin knorr och sen disco leken.. när musiken stannar måste man "frysa till is".. svin kul men såååå svettigt!
Meningen var att vi skulle ha ett poolparty i hennes nya pool men då det för första gången på hela sommaren regnade en hel dag så ställde vi om planerna!!

Dagen blev lyckad..Men rätt ansträngand för enannan.. hon och hennes terroristkompisar hängde efter mig som små lämlar.. vad ska du göra, ska vi ha fiskdam nu.. ska vi inte få godis..kan jag få mer saft.. det är inte rättvist, hon har fått två och jag bara en, ska vi äta korv, får vi gå ut.. osv.. man fick lixom inget utrymme till att snå fixa under kalastiden ;)
Men som sagt det blev bra, lite kvalitetstid med dom andra förälderan hann jag ändå med.. L grillade korv och diskade mest hela kalaset..fixade kaffe och fika till alla myndiga ;)

Nä ni.. nu ska jag packa väskan så den står klar inför i morgon och sen ska jag slänga ihop en kaka till morgondagens vuxenkalas ;) tror att jag ska bju på marängswich även i morgon.. man blir aldrig för stor för sånt!! INTE jag i alla fall!!

hej svejs! (går på min andra del av semestern i morgon! JIHOOOOOOOO!!


Nu i veckan lånade svärmor med sig liten hem och hon har troligtvis jättekul med kusin Agnes..
I morgon ska vi ha "vuxen"kalas..

2 kommentarer:

  1. Inte kan jag sova utan nålbetsskenan eller vad du kallade min lilla bebis.... annars lät det ju underbart med tält i regnet... ;-)
    Låter underbart med marängsviss, kanske man ska åka ner ändå.... men jag har en hel del att fixa med imorgon....
    Jag har också börjat packa lite ikväll + att vi har kollat in bolaget och affärerna idag :-)
    Kram på dig så syns vi på torsdag morgon
    Cissi

    SvaraRadera
  2. jag tror minsann att jag måste ta å läsa din blogg lite oftare. Känns himla surt såhär på höstkanten att det aldrig blev fäviken för oss. MEN jag tror minsann att det kommer fler tillfällen, och andra tillfällen till att umgås. Stor Kram /Malin, hudterapeuten och fränstapingla!

    SvaraRadera