onsdag 7 juli 2010

En heeeemsk dag!!

Dagen som det brast för frun!!

Vi vaknade sent, myste i sängen framför sommarlovsmorgon.. käkade en utdragen frukost och sen bar det av mot birsta.. Change-nix.. Twilfit..icke.. Kappahl.. absolut INTE.. suck suck suck.. Lindex, nja.. men näe..
VI tog en plågsam tur in på HM.. no no no inte en chans, storlekar som bara ber om att få.. inge ont om små bystade.. desto mer skit till dom som skapar skiten!! Fanns inte en enda som gick över c.. så då var det tji..
Vi snodde på klacken och kikade in på Åhlens och sen en sväng ner till cubus.. Inte en enda som höll fast skiten på överkroppen och om dom gjorde det med hjälp av viss omstrukturering så var ju självklart trosan i storlek 42 lite väl stora..

Fick ett samtal från Pappa P..
Bestämde mig för att åka in till stan..
Sköna under.. nåja, en som passade men med ett färgval som kunde ha varit hämtat från en åttiotalsdancemovie.. skarp rosa, neongul, vit och ljusrosa.. chiffong och rysch, fotade med mobilen och skickade iväg ett MSM till L som snart ringde upp och lite förlägen berättade att bilden på mina bröst upptuttade av en randig BH inte bara kommit fram utan kommit upp under ett kundmöte och flaxat upp på telefonen som legat mellan honom och den kvinliga kunden.. må ha trott att han är en sjuk människa med lite sexistisk läggning.. Halvt och halvt pinsamt!! Men som tur var var det bara tuttarna som hoppat fram och nu vet man att det inte bara kommer fram en notis om att man fått ett msm utan att hela bilden kommer upp på skärmen.. Men som sagt!! Inget ansikte syntes så det är väl inte hela världen..
I alla fall bikinin var väl inte direkt jag och med en viss skeptism traskade jag ut ur butiken med bästaste, tålmodigaste och i dag världens snällaste dotter..
Vi mötte upp Pappa P och barna.. tog oss en korv och tittade på folk och drakar..
Tjejerna tjatade om helium ballonger och tivioli..det blev en åktur i en lila drake nere på tiviolit för bästa dottern.. sen bestämde vi oss, jag och dottern, eller det var väl mest jag som bestämde.. att vi skulle möta upp L på Max och göra fettcellerna nöjda.
Grinandes och morrandes berättade jag om hur missnöjd jag var på bikinitillverkarna.. finns det ingen som kan göra bra bikinin för dom som har hyfsad smal mellankropp och lite fylligare överdel.. tant, tant, tant, tant varning på samtliga!!
L är en underbar man.. han skrattde först åt mig tills jag tog in det tunga artelleriet.. Pappa P sa faktiskt att HAN förstår hur det kan vara! Att det är skit svårt att få bikinipaketet att funka!!
Nu lade min älskade man sitt rakade huvud på sned och frågade vart jag kunde tänka mig att hitta nåt.. Han bad mig att få följa med..Snyft och snytning..Vi åkte bort till birsta igen.. HITTADE EN SOM SATT SOM EN SMÄCK... snygg och BIIIIILLIG!!!! fick med mig 2 underdelar, en bikinibh och en t-shirt BH samt en sharong.. super nöjd och äckligt trött.. Men slutligen försökte jag sluta fred med min kropp och med hjälp av min man så gick det så när som att vi båda är ÖVERtygad om att vi BÅDA behöver lite kroppslig motion för vårt välmående ;)


Kram och gonatt!!

(Tack Pappa P för stadssvängen.. och tack L och tjejen på Change som helt enkelt peppade mig igenom dagens bästa provhytts stund.. glömde att titta i spegeln ;)

BTW.. färskaste fru Berggren och maken svängde förbi här i kväll.. foton från deras enormt vackra bröllop kommer så snart jag fått kamera och dator att kompa ihop!!

Ting!!

2 kommentarer:

  1. WOHAHAHHAHAHAA!!! Gud vad fantastiskt underbart med MMS:et... Jag tror jag döör... ; D Puss på er!

    SvaraRadera
  2. Åh jag längtar efter bröllopsbilderna!

    SvaraRadera