onsdag 9 maj 2012

Akuuuuten!!

Så var den dagen här.. den där ni vet som jag bara har gått och väntat på.. den dagen då liten ska ramla och skalla golvet så att behovet av att uppsöka läkare blir oundvikligt.. I dag hände det! PÅ Dagis! Liten klättrade på räcket till den lilla inomhusrutchkana som finns på avdelningen.. Han misslyckades och resultatet blev en rejäl smäll ner i golvet med huvudet som stötdämpare..
Ett riktigt smäll ljud och därefter en lagomt hög falsett samt andningsuppehåll då gråten övergick i panikskrik! Sen lugnade han ner sig några hekton och valde därefter att sitta still i mitt knä från och till under en 30 minuter. Han gick lugnt omkring under miniröris och sen valde han knäsittning och omhållning igen! Sällan han låter mig mysa med honom så jag myste trots den oro som började stiga i mig. Inte så att jag befarade att han fått hjärnskakning men tanken fanns, och som ni alla vet så springer mina tankar gärna iväg och de olika tänkbara scenarios spelas upp... En av fröknarna tyckte att jag skulle ringa 1177 och hör mig för eftersom han blev så påtagligt lugn samt att det var sovtid inom kort.
Samtalet med 1177 avslutades med att hon påtalade riskerna med fall och huvudskador och att jag var tvungen att uppsöka akuten OMEDELBART!! Inga men och inga om.. utan du sätter dig i bilen med barnet nu och uppsöker akuten för att låta kirurgerna (?) göra en bedömning av din son!
SÅ jag lydde rådet och trots att jag normalt är lugn och sällan reagerar nämnvärt när mina barn ramlar så kändes det olustigt att åka in.. tänk om.. vad skulle dom kunna hitta.. vad skulle det innebära.. Mest troligt så var det ju inget var vad jag tänkte men.. om och om fanns som ett långtbortaeko i bakhuvudet!!
Allt vad bra, sonen var trött men frisk, han skötte sig exemplariskt och vi återvände lagomt till lunchen..
Han var dock föööör trött för att äta, fick ett av sina värsta skrikargutbrott så jag la ner gullmonstret i vagnen och han däckade inom en halv minut..
Väl hemma igen så hittade jag honom halvvägs upp på bordet.. stående på tå från tripptrappstolen.. med överkroppen på köksbordet och ena foten upp över kanten i ett desperat försök att ta sig upp.. skitförbannad ..
Pust!!







I morgon är det kundkväll hos Bloominghome, en av mina favoritbutiker när det gäller inredning!
Det som är extra kul är att hon som äger butiken har bett  mig komma och visa mina mössor, flera av kunderna har gett mycket positiva kommentarer. Några har beställt via henne och det är ju jättekul!'
Nu är väl säsongen inte den bästa :) men det ska bli jättespännande och få vara med en kväll :)
Till hösten kommer jag och en eller två väninnor att stå och sälja våra "hantverk" på en av höstmarknaderna. Mest för kulskull, som en mysig sak att göra tillsammans, då är det säkert en bättre tid för mössinhandling :0)

Kram alla goa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar