torsdag 10 maj 2012

Gästspel!!

Ikväll har jag fått äran att spela butiskpersonal i min "dröm".. Min vän Ilona, för att göra lång historia kort, som jag lärde känna när vi började på SEB tillsammans och när vi båda blev gravida vid ungefär samma tidpunkt så upphörde våra vik och under föräldraledigheten så startade hon en inredningsbutik på nätet!! Jag minns så väl hur jag avundades henne för hennes mod. Lyckligtvis för henne så gjorde hon det i rätt tid, strax efter att hon rullat igång så kom lågkonjunkturen och många gick om kull men hon klarade sig.. hon har mod och vågar ta in dyra, fina och lite ovanliga märken, produkter som inte alla andra har..
Hon har en bra bredd mellan billigt och dyrt, lantligt och industri.. Hon driver alltså MIN dröm.. frammåt..

FÖr ett tag sedan så frågade hon om hon inte skulle ha mina mössor och haklappar i butiken för att visa och förmedla kontakt mellan hennes kunder och mig.. Ett lyckat samarbete trots att säsongen är över.. Ikväll fick jag chansen att vara i hennes butik när hon hade kundkväll..
Jättekul att få chansen att visa upp mina mössor och kul att få höra så mycket positivt om det man gör :)
Jag gör dom ju för att det är roligt och detta gör ju bara att det blir ännu roligare :) Trots att det är mitten av maj så sålde jag några mössor och fick en del beställningar så det är ju kalaskul!!

MEN, det som jag tycker ha varit roligast ikväll är att få visa upp mina favoriter ur hennes butik för mina vänner och för hennes andra kunder!! Att få plocka fram mina gobitar, dom jag själv inte har tilllåtelse av min man att köpa.. tyvärr har han rätt, inge mer "tjafs" innan övervåningen är klar!!
Försäljningen gick enligt mig jättebra, många kunder och alla var så trevliga, förmodligen av kombinationen av "egentid" och Ilonans fina saker!!

Ilona "looovade" mig att jag gärna fick komma igen och gästspela och gissa vad jag sa... JAAAAAAA gärna, när då.. jag kan, jag kan typ när som helst ;)...(som ett litet barn som hoppar på stället upp och ner full av förväntan inför att få gå in gratis på Liseberg!!)

I dag fick C vara själv på dagis.. Det hade gått jättebra, han sprang i luften när vi kom innanför dörren i ett vilt försök att ta sig in snabbare. Tyvärr måste man ju ta av sig ytterkläder och skor innan man går in, till hans förtvivlan.. Han hade inte komma in fort nog i morse. Under tiden som vi förde kampen om ytterkläderna sprattlade han och sa hej heja hej hejjjjaaaa som om han ville visa att han minsann också hade fått komma idag ;) GO knulen min!!!
När jag hämtade honom sen så var det som om han tittade på mig, konstaterade att hans sista minuter på dagis för dagen var stundade.. SÅ han vände om, gick några steg och totalignorerade mig!! Ajtsch.. sånt känns i mamma hjärtat, han skulle ju komma trippande med ett leende och kasta sig om halsen på mig..
;) Om sanningen ska fram så njuter jag av att han är så "självständigttrygg" Vilken dröm att få vara privilegierad att ha två små troll som stormtrivs på förskolan!!
Jag lider med de föräldrarna som tvingas lämna småhjärtana krossade på fsk varje morgon. Trots att man vet att det går över fortare än man lämnat parkeringen så känns sånt förmodligen INTE alls bra.. Har aldrig hänt mig.. så jag håller alla tummar och tår att även denna inskolning ska gå lika smärtfritt.. dock har mitt hjärta ett lite hål av saknad varje gång jag lämnar dom där, mest för att jag måste gå till jobbet!

I dag, första dagen då han skulle vara där själv, så vaknade jag och var lite besviken.. över att jag inte skulle få vara med.. och mestadels för att jag tyckt att alla de små på minstingsavdelningen är så otroligt goa!! Trots eller inte trots, kärlek är vad barn ger, gråt och tjafs men ack så man smälter när dom tar en i handen, sätter sig i knät eller ber att få sitta bredvid under samlingen!! Små hjärtan fyllda med framtidslustan, energi och ärlighet! Vilken energi jag fått dessa dagar och Oj så jag har funderat på mitt yrkesval! Det är ju inom något sånt som jag skulle spendera mina dagar!!
Jag är kreativ, jag är nyfiken och jag är framåt... passar jag då på ett kontor? Ja, jag gör ett bra jobb, jag är duktig på att ge service men.. räcker det? VAD ska jag bli när jag blir stor... känns som att det är dags att bestämma mig snart!!!?

KRam alla!!


1 kommentar:

  1. Kram Hanna!Tack för raraste orden! Du är så duktig och du ska se - snart kommer du på vad du ska bli när du blir stor!Syns snart!!!// Ilona

    SvaraRadera