tisdag 8 maj 2012

Nytt kapitel...

Vemodigt och fruktansvärt mysigt att få vara med minsta älsklingen på förskolan.. Han har så roligt, upptäcker en ny värld och utmanar nya "faror". Jag tror att vår lille sötnos kommer att trivas så utomordentligt bra.. undrar bara om jag kommer att trivas lika bra på mitt jobb..


Idag har jag varit hos min frissa... äntligen!! Har gått i tre veckor och önskat att jag hade fixat min utväxt för typ en vecka sedan.. En frisörelev frågade mig om jag inte kunde tänka mig att vara hårmodell för hennes gesällprov..(slutprov eller delprov.. nåt prov) med ett krux.. att jag skulle ha en minst två cm lång utväxt och att mitt hår skulle vara minst 25% grått.. I fredags meddelade hon att hon inte skulle använda sig av mig då jag var för svår som modell eftersom mitt hår varit utsatt för en del slitningar och att jag hade fööör mycket grått.. SÅ i helgen har jag haft panik!!! Turligt nog förbarmar sig min frisör sig på mig och fixar och trixar så att jag får en akut tid!! Hon suckade och sa... vänta inte lika länge tills nästa besök.. blir så svårt att kamouflera ditt grå och din utväxt på ett snyggt sätt :)
MEn nu är jag iaf grymt nyfrissad och nyfärgad!! Väl värt alla hundralappar som tyvärr seglade i väg från den annars just nu hårt belastade plånboken..
Min älskade make stöttar mig i min ångest och sa när jag jämrade mig över mega hålet som blev i pengapåsen att han klipper ju sig aldrig och han köper inget smink, använder inget schampoo eller balsam.. så om jag går och lägger ex antal hundralappar på håret nån gång per år så är det helt ok och inget att gråta blod för.. Men ändå.. shit så dyrt det är med hårfåfänga!!

Nu ni.. ska jag krypa ner bland mina små och söta ongar och sova lite innan vi ska upp och möta en ny vacker dag med nya utmaningar att klättra på ;)
Kram och Gonatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar