lördag 12 maj 2012

En hipphoppande liten tösabit!

Min dotter hade grymt svårt att sitta still under den dansuppvisning som vi var och tittade på ikväll.. hon studerade dansarna och apade därefter.. VI satt på bakersta raden och det gav henne chansen att röja järnet!! Den chansen tog hon stenhårt!! Hon dansade och hoppade och ja.. levde verkligen! Så kul att se och för att inte bli för mammig så - ja jag var rätt impad över vad hon gjorde! Inte helt klockrent rätt, men hon försökte och vissa impulser var superbra.. andra mest pinsamma men det kan man ju leva med när man ser all den energin och det självförtroendet som hon visade fram där.. Så till hösten ska vi låta henne gå och träna dans!

Ikväll äger makens aktieklubbsträff rum.. var sjunde lördag träffas ett gäng alkoholtörstande "aktietöntar" och går igenom ett gäng aktier, och resterande del av kvällen förtär dom alkohol och god mat samt spelar poker och har skitkul! Unnar honom det men tycker inte att det är det minsta kul! Att sitta hemma själv på guldkvällen för att han ska umgås med ett gäng grabbar som inte ens är hans "riktigta" polare! Inte barndomsvänner eller nära vänner utan dom är "ytligtbekanta" och för att inte var för otrevlig eller för "surkärringsäkta" så säger jag som så här.. han slänger bort en på tok för värdefull kväll med familjen för att få vara med några karlar och dricka sprit!! JA, ja men, ja.. visst kan jag också spendera en lördag var sjunde helg tillsammans med några av mina tjejkompisar.. men då vi träffas (maken och jag..) alla kvällar i veckan och han jobbar varannan helg så.. ja eftersom vi är så ofta med varandra så känner jag att det skulle vara SVINKUL att gå på tjejmiddag med tillhörande söndagssovmorgon och surhetsvarning pågrund av en smärre bakfylla så.. NOT.. Och NEJ jag njuter inte det minsta av hans förbaskade förstörande skitaktieklubb!!! INTe ett dugg!! Blir bara sur och irriterad över att det ska planeras inför samtliga träffar, förstöras en hel lördag och en halv söndag.. (oftast)...
JA.. missade någon att jag har skit-kul.. jag missade det roliga iaf.. för här sitter jag och har supertråkigt på en helig lördag.. när jag borde sitta med älsklingen och mysa, prata och titta på tv eller så..

Go natt vänner! Imorgon är det söndag.. söndag då man viker tvätt, städar, planerar middag och hämtning på fsk den kommande veckan.. I morgon börjar arbetsveckan!!
(men jag har sparat något trevligt till i morgon också, jag ska försöka hinna med att åka på en silverssmycketsutställning.. skulle ha hunnit i dag men hade tyvärr missuppfattat det hela och hann inte i dag..
+ att vi ska upp på norraberget på VÄRLDENSSÖTASTEALICEKALAS!!

NU så, nu går gnällkärringen och lägger sig!!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar