tisdag 11 maj 2010

En första härlig slitsam men härlig sådan..

Ikväll traskade jag runt och tittade surmulet på jordsliga ting.. allt var så kliande.. det liksom gnagde i trädens knoppar och de små blommorna viftade stolt på sin utredda krona!
Så insåg jag att jag gick där och log..
Det värsta av allt var när jag trampat runt i naturens vardagsrum och insåg ytterligare en sak.. jag fylldes av en otroligt sprudlande känsla av att sommaren står och hoppar för att få komma igång..
Vet ni vad det var som sparkade igång mitt sommar sinne??
EN härlig doft av lössläppta kor och stalldoft..
Dvs med andra ord, häst och kodynga ;) men det luktar ju faktiskt sommar. Det är en blandning av gräs,torkat hö, koblajor och lera, grönska i alla dess former och en och annan blomma som slagit ut sina blad..
Under min promenad går jag förbi detta hus.. tycker att det är enormt vackert.. eller snarare det har en stor potential för att bli extremt vackert och inbjudande.. Men det står tomt, eller jag tror det i alla fall..
En och annan blå sippa smög sig efter dikes och kullens kant.. denna var så mysigt lila och skilde sig från de andra som stod intill.. undrar varför.. men ja.. euforisk är nog en bra beskrivning för hur jag kände mig när jag kom hem!! Nu börjar det!! SOmmarnöjet!! Jiiiiiiiiihooooooooooo...Likt Ronjas vårskrik.. jag tordes inte skrika ohämat ute så jag visslade och tog mig några hoppsa steg!
Nu ska jag lägga ner huvudet och njuta över att jag har börjat rör på hullet!!

Kramen mina vänner.. Im back! :)

2 kommentarer:

  1. Jamen visst luktar det fantastiskt, kodynga alltså? Det är ju faktiskt sant och det sprider sig i en välbehagskänsla i kroppen då man känner den lukten, då vet man att det snart är sommar!

    SvaraRadera
  2. Det vackra huset står inte tomt, en "gammpojk" som bor där. ja det är grymt fint el ja kan bli. kram och tack för i går ;)

    SvaraRadera