torsdag 13 maj 2010

Väldigt hårt med ledighet!

I dag är det ledighetens härlighet som serveras.. I lyxförpackning..
Ensam mamma ska ensam spendera en hel halv dag i köpcentretskärna..
Det ska köpas jord, frön i diverse former, färger och prisklasser..
Det ska inhandlas trolldryck inför helg med gaaalna lidenbybor i kvinligskepnad..
Det ska klämmas och kännas på olika klädesplagg som efter att de noga inspekterade ska få platsa i en lyxig.. Eh plastpåse.. Det bör bli ett par jeans, två tunikor och ett par skor.. kanske eller snarare tvångsmässigt måste det inhandlas ett GÄNG trosor.. En svart BH.. japp inhandlade en i veckan men efter att jag varit noga med att se till att det var rätt BH som följde med hem, så inser jag att jag klantat mig och noga hängt tillbaka den rätta för att få med mig den mindre.
Detta resulterade i att jag helt sonika blivit begåvad med 4 tuttar.. inte snyggt och inte bekvämt.. Billigt som bara den att förse sig med en som inte passar.. not!!..så nu måste jag köpa en kopia men med lite förstoring i både prislapp och tygstycke!! satan!!

Mat ska kvitteras ut av ett plastkort på ica, tillsammans med hudlotion och hårsnoddar och spännen.. de små rackarna lyckas bättre än sockar på rymmen.. ty man hittar aldrig igen de ohälsosamt smala hårnålarna.. sockarna brukar skamsna krypa tillbaka till tvättkorgen eller ur tvättmaskinen efter en mindre eller längre tid på rymmen.. helt oförmögna att fungera på egen hand.. fot?!

Nä ni.. frukost bör intagas och därefter rätta till peruken som lägligt nog fick sig en sväng genom färgningsmaskinen.. Nu åter i glans och viss oreda men än dock väl matchad med sin ägare ;)

Ses !!

2 kommentarer:

  1. Å det gick bra att komma in på bolaget ;-)
    STÄNGT!! Pga av röd dag.... Hoppas du kan hinna dit imorgon....

    Ska också snart till stan o käka med några gamla klassisar... trevligt. Men innan ska jag hinna handla diverse saker....

    Kram
    Cissi

    SvaraRadera
  2. Jaadu, 4 tuttar är inget att rekommendera!

    Jag antar att du redan hade hunnit slita bort prislappen så att du inte kunde lämna tillbaka den? Vilka jäkla otur!

    SvaraRadera