fredag 7 maj 2010

Ledig!!

I går beslutade jag mig för att eftersom jag är trött och stressad för tillfället så var det passande med en semester dag!!
Så jag la fram förslaget för min (världens bästa) chef och hon accepterade den och gav mig med beröm godkänt för den tanken!!

Tack sa jag och laddade mig själv med god energi redan i går.. fika på birsta med min (också bästa) vän Sara+ lilla Minna.. sovandes så sött och nog var väl det skönt ;)

I dag så har jag försökt.. FÖRSÖKT.. och misslyckats med att slappa!!
Jag har städat, eller röjt kan man kanske säga..
Jag har börjat med spade och sand.. men så ångrade jag mig och gav mig själv en rakhöger för det misstaget! Överkropp i viloläge!!
JAg vandrade runt tomten i ett rastlöst försök att hitta ngt som inte tär på axlar och nacke.. satte mig med en kopp te i handen och en macka i den andra och började skissa i huvudet på trädgårdstjosan.. Kommer att bli en vägg av armeringsmatta och vita stolpar..perfekt för klätter rosor och luktärter och ärtskider.. en grusgång med egenhändigt gjutna cementplattor.. förhoppningsvis må jag väl säga.. det verkar finnas grymma tidstjuvar som gärna sätter ett eller fem käppar i hjulen för min när det gäller min kreativa bana!
Några ordlingslådor och massor av grönsaker och blommor... Skulle kanske ha fått klart med allt detta innan maj månad är slut.. eller kanske att man kan så ända in i juni.. har ingen koll!!

Nu ni ska jag till Bauhaus och kolla priser på sten och armeringsjärn..
Ledig som få och hoppas att stressen lagt sig till rätta i kväll så jag kan njuta av morgondagen.. ledig för att vara ledig i morgon kan man säga ;)

Hur som haver.. I LIKE IT!!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt! Jag har också varit ledig men har suttit med sömnad hela dagen... inge kul att ta av tyg från båtdynor/stolar etc men ska bli kul att sy nytt till veckan :-)

    Ha det bra så syns vi väll nästa helg då.
    KRAM
    Cissi

    SvaraRadera
  2. Att vi gör...och ladda ordentligt tjejer =)
    Vi kommer snart att lägga ut lite trådar på FB så håll utkik!

    SvaraRadera