onsdag 26 maj 2010

Personal fest, diverse middagar och andra tilltyg ska avhandlas..

Kvällen har varit kort och konsis.. inget tids spill.. eller kan man kalla Grey´s för spill?
Nä .. det är ju ve
Veckans höjdpunkt.. men håll nu i hatten.. i reklampauserna har jag sprungit, ja faktiskt sprungit ut till skottkärran och spaden för att ösa i två kärror med matjord.. slitit med kärran till mitten av blivande gräsmattan och dumpat..
Idioti skulle nog många av er säga.. tidsekonom vill jag kalla mig ;)

Under kvällsen telefon möte med diverse människor så veks det tvätt, torkades bänkskivor medans noteringar hastigt skrevs ner på blött och stött papper..

Toalettbesök.. inte utan dagens postlåde skörd..

Matlagning.. första utkast till inköpslista..

Nu läggning.. vad kan man tänkas göra i samband med det? Hm.. kanske att jag ska ta och släppa stress och planeringar av olika event, semestrar och personalfester..

Återgår till normal fart och släpar kroppen till kvällens slutstation! SÄNGEN.. Kanske att man kan hoppas på att få en H E L natts sömn.. utan grym sparkande och knuffandes surmule dotter.. Kommer hon i natt så kommer jag att vara snaabb att byta säng..t i ll hennes.. hon brukar sällan ta en retrettväg så jag tordes sova säkert från risk för blåöga, spruckna revben eller fläskläpp.. Älskade skit unge.. Inte undra på att L älskar när hon sover hos oss.. han blir ju aldrig oproviserat påhoppad av denna lilla blonda ligist..Det verkar vara noga utvalda offer.. JAG..

NU blommar löken!!

Se livets härligheter och njut av vardagen.. du ska vara glad att du har en!!
Gnäll inte över att du måste gå till jobbet, var glad att du har ett..
Svär inte över att du glömt att köpa toapapper.. du är tillräckligt välbärgad för att ha en toalett..
Ta hand om er och lova att njuta över det lilla.. allt blir MYCKET bättre då!!!

KRam Från Frun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar