måndag 11 oktober 2010

Men jag tror väl.....

Ja så var det bara ett halvt dygn kvar tills vi åker mot arlanda och sen sova några timmar för att sen försöka få upp kropparna ur sängarna innan det vore vara lagligt att kliva upp!!!
M E N... som vanligt går aldrig någonting heeeelt smärtfritt.. Sätter mig i soffan och slappar medans maken lägger in ljudböckerna på iphonen.. Tittar till min dotter, tycker att hennes andning låter liiiite underligt??.. Hm.. känner pannan.. blir själv iskall medans handen smälter.. söker reda på febertermometern.. Japp..
Hm.. feber.. ger henne en dos alvedon och skickar henne i säng. Väntar nu bara på att hon ska kräkas upp allt som vanligt!
Nu sitter jag med smått panik och håller tummar tår och alla hårtoppar på att fröken Underbar ska repa sig och inte bli sämre!! VI är så VÄRDa våran semester!!

I dag har jag alltså jobbat sista dagen på drygt två veckor, kändes så skönt att kliva ut från bygget..
Livet lekte och jag var nog rätt kaxig när jag skröt om min kommande semester.. kändes lite otäckt att vara så kaxig innan vi hunnit ut ur landet.. Så nu får vi se om jag får äta upp min skryt-måns till attityd!! Hoppas inte!

Nesesären är packad, hela apoteket har packats ner och nu återstår bara att fin fördela innehållet i min väska.. T´s är klar och L tror jag också har lyckats färdigställa slutvikten på väskan..

Snälla söta vänner, håll era tummar för att vi kommer iväg!!

Tack för era kommentarer, tillökning är på g, beräknad nedkomst 12 april.. dvs 9 dagar efter att vi kommer hem från vår bokade skidsemester..JAg lär ju inte åka.. och jag tror heller inte om jag ska vara ärlig att vår familj kommer att komma iväg.. :) :S men vi får väl se hur modig och vilket skick jag är vid tidpunkten!!

KRAAAAAM!!!

2 kommentarer:

  1. Ha en underbar semester!!
    Håller tummar o tår att ni kryar på er!

    Kraaaaaam!!

    SvaraRadera
  2. Oj 9 dagar...det var vågat. Här tittade ju alla tre ut 10-14 dagar innan planerat.
    Men det är då...ha nu en underbar semester!!!!!
    KRAM

    SvaraRadera