söndag 31 oktober 2010

UNderbara hem..

Liten har fått sig en spiderman flytsak.. bästa med hela resan tror jag minsan ;)
Pappan fick sig en och annan öl.. ligitimt med alkohol dygnet runt under dessa 14 dagar.. :)
Vi intog modigt vågorna och slutligen simmade hon själv .. min dotter säger att hon till och med kan Crawla.. inte illa för en som är beroende av två puffar.. Självförtroendet är det i alla fall inte fel på :) Älskar henne!!
En och annan glass gick ner i magen.. som synes även en del som inte hittade riktigt rätt.. :)
Tre underbara badbarn som i slutet av resan hittade modet att leka i vågorna, dock var vågorna rätt lugna och jag förstår att man som liten inte tog sig frivilligt ner mot havet när man såg stora feta tyskar svepas omkull av vågorna under första delen av semestern.. Då var vågorna lekmaterial för oss vuxna och vi ;) hade så kul.. Leif lyckades samla sten i näsan och vi andra tog med oss några hekton upp på land via badbyxorna.. :) UNderhållning :D

Nu har jag försökt landa i sverige, sundsvall och vidare i huset.. Ön är sig lik, förutom att alla höstfärger bytts ut mot kala gråa träd och beiga grässlätter.. Inte mig emot..
Nu längtar jag till Julen, inredningens och pyntens högtid. Aldrig annars gör man om sitt HELA hem, men på jul så pyntas det ute, inne, i fönstren, dukar tas fram, granar tas in och gardiner och handdukar infaller under samma teman.. Så härligt och egentligen sååå knäpt!
Men i år så tar jag i och behåller mina vita gardiner, syr nya dukar och klär om mina målardukar med nytt tyg från IKEA.. skit snyggt!

Så nu sitter det två stora fyrkanter med detta tyg ovan våran gråsvarta soffa..
Blev riktigt bra om man frågar mig själv :) Men så är jag också i de kreativa vindarnas storm..
Japp.. införskaffade även en liten tygsnärt för köksbordet.. Eh två tygbitar..
En till jul och en till nu..

(börjar bli tokig på denna blogg.. kan inte få bilderna att ligga brevid varandra och kan heller inte få in texten brevid bildj--larna..)

Nu i dag så for jag en snabb sväng in till birsta och inhandlade några ljung och sen gick jag och T ut och plockade lite enris som vi pyntade två zinkkrukor som jag tidigare "snott" nere hos en vän som just nu är lite hängig.. Vi planterade och donade och nu ikväll tog jag bilen ner dit och placerade dessa på deras brokvist.. Rätt ok men jag hade velat ha ljung i Vitt men det var slut så jag fick hålla tillgodo med rosa.. eller rättare sagt det är väl hon som får hålla tillgodo :)

Lunchen spenderade vi med family four som vi tillbringat hela 14 dagar tillsammans med i Turkiet.. Ida fyllde ju 4 år under tiden vi dar därnere.. Så nu firade vi henne lite snabbt i dag.
T har varit väldigt tydlig på att förklara för Ida att hon faktiskt BARA VAR 3 år och att det innebär att T som Faktiskt är 4 är stor tjej och Ida .. ja hon är ju alltså hela 3 månader yngre.. Min dotter provar på det stor tjejerna på dagis kör på henne.. Suckar djupt och förklarar än en gång hur det ligger till.. att dom tre månaderna INTE spelar någon roll.. man säger att dom två är LIIIKA gamla.. Men icke.. HON är stortjej och Ida är bara 3 år..

Väl hemma så fick vi ju tillgång till badrummets helvete.. vågen..
Hehe jag har stått stilla och sen jag blev gravid så har jag tydligen inte gått upp ett enda kilo.. (och nu börjar jag så klart bli orolig att DET är ngt fel..suckar.. nojjig kanske ;)
L däremot har hittat 6 nya kilon att sätta på kroppen.. han är Mycket Nöjd..hehe
Men har man druckit öl tio gånger om dan så kanske man inte ska bli sååå förvånad.. jag själv har ju levt sunt och lyckligt!!

Over änd out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar