onsdag 18 maj 2011

jisses..

.. i dag har frun städat bilen invändigt, hann dock inte med dom j-vla rutorna.. hatar verkligen att putsa dom, blir oavsett hur noga jag än är en hinna på dom som gör att man bländas av sol och mötande bilar.. hatar är ordet ;)

I går var vi ju till Ilona och fiiiikade, fiiikade och fiiikade.. jag hann med en sväng ut i butiken.. (http://www.bloominghome.se/) Så fina saker att botanisera bland men då plånboken är strängt stängd så blev det mest taffsande och tjafsande.. taffsande på alla "vill ha" kläder och saker, och tjafsande med mitt inre som var villigt att ge vika för köplusten!! MEn inredning är no-no hemma hos oss nu då vi försöker förbruka mindre pengar än vad vi får in.. svårt och ytterst bååååååring!!
suktar efter denna härligt stela taklampa.. skulle bli såå snygg ovanför vårt matbord..

 Jag skulle kunna sätta lappar på samtliga grejor som hon säljer med mitt namn på.. hon säljer bland annat ett par te koppar som jag har som mina favoriter.. tyvärr har dom varit slut hos leverantören så jag får vänta lite till..

Vit mugg

Jättegoda att dricka ur och så snygga till lite av varje, liten kruka, pennburk, godis, saltapinnar, nötter osv..

Efter att ha provat och konstaterat att jag passade ypperligt bra i denna så funderar jag på att köpa.. men så var det det där med pengar in och pengar ut.. tyvärr så kommer det ju inte in en förmögenhet nu när jag är mammaledig.. inte för att den var dyr, perfekt även i priset men då det är ebb i kassan så får jag fundera lite till.. barnbidraget.. kommer det på fredag??? ;)

Jäntungarna fick sig varsin ansiktsmålning i form av en fjäril.. Ilona hade köpt ansiktsfärg på clas Ohlsson och ja må säga att det var rätt trevligt nöje.. barnen hade kul och det var även vad jag hade medans penseln fick löpa över deras små söta trynen :)

reslutat :
go ungar..

tjo ho för i dag!
måste iväg och hämta blondi och åka till BIRSTA ;) igen för att byta ett par byxor som L köpt och köpa present till "stor" Agnes som fyller 6 år i dag, därefter ska vi gratta henne på Drakborgen.. Hoppas att Charlie sköter sig och att Mammorna vill låna honom så även jag får leka av mig lite ;)





1 kommentar:

  1. Sötaste ungarna! Stora kramen från frun i stan

    SvaraRadera