måndag 23 maj 2011

jobbar..

.. och står i, gud så skönt det är att slita ute ett tag, inte bara städa och plocka inomhus. I helgen så har jag planterat i landet, gjort en skiljevägg mellan landsändarna ;) Jag och T var ut i skogen och klippte lite ris som vi sedan klippte lite mer och av stumparna som vi satte ner i jorden så ordnade vi så en liten ram.. som vi därefter flätade med långa smala grenar.. ni vet, sådan som man kan köpa.. men vi gjorde våran delar själv för vi är fattiga just nu ;)
(återkommer med bild när det kommit upp små gröna öron där ute.. ;)

Leffen började att så åter olja in vår förskräckligt stora altan.. tyvärr så har vi fått göra det varje år då vi promt ville ha den svart och vår färgkille på färghandeln lovad oss att det skulle fungera att ha den svart.. vi har fått olja med pigment varje vår och ändå har altanen sett horribel ut.. flagnad och jävlig.. så nu reklamerade vi oljan och fick oss en massa burkar med kinesisk olja.. hoppas att det fungerar denna gång!!!
(han hann halva sen tog färgen slut.. enooooormt stor altan.. fööööör stor tycker jag..)
Min pappa (även känd på norra ön som vår egen trädgårdsmästare då han byggt vår stenmur, byggt delar av landets sarg, klippt gräsmattan dagtid då vi är på jobbet.. så vi går nog inte under smeknamne fattiglappar ute på byn i alla fall ;D) och mamma har påbörjat målningen av lekstugan som dom byggt och gav Thealie i fjol.. nu har den väv invändigt som T har valt ska målas vit och med en fondvägg med svart.. (inte RÖTT ELLER ROSA.. HÅll i Hatten ;) Helst av allt hade hon velat ha alla väggar inne svarta men det sa jag NEEEEeeej till då lekstugan är rätt liten..
NU i veckan ska pappa bygga till en liten altan till stugan så dom kan sitta ute i hennes utemöbel..
Vi har tagit ner utemöbeln och jag har planer på att börja behandla den i morgon.. om jag inte fortsätter med att plantera utomhus.
Sen har vi beställt sättsand, grus, och marksten till entrén.. ska bli så spännande och få hem det så man får prova hur det ska bli..

nu måste jag sluta då liten farbror Charlie grinar illa.. måste vara en fis som sitter på tvären, jag tror minnsan att Eva-Marias bullar var snabbverkande.. jästen är nog inte bra för lilla magen.. stackarn. och jag som förbarmade mig på 2 bullar.. dom största :S

Kramen på er alla!!
Måste ta upp honom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar