måndag 30 maj 2011

lätt som en plätt..

slappna av, det är ngt som jag som mamma försöker mig på ibland..
Ofta med en tidning eller ute på nätet.. Men hur ofta önskar man inte att man kunde slappna av och ta världen med en klackspark. SÅ i dag har jag gjort detta.. tagit världen med en klackspark, och se så bra det går..
Vi har ju fått en lekstuga av mormor och morfar (ifjol höst) och nu måste den målas invändigt.. T har valt färgerna (med viss hjälp av sin mor då hon först ville ha hela alltet svart invändigt.. lite litet för att svartlägga ,)
Vita väggar och en fondvägg med rött.. den röda skulle ha varit typ varm som faluröd.. maken tänkta att hallon röd är en fin färg.. så när han åkte och köpte färg så köpte han en kompromiss (han ringde visseligen och fråga mig..) ngt mellan falu och hallon.. (jag sa att det blev bra bara det inte blev mot det rosa/cerisa hållet) Den färgen som han kom hem med blev PRECis så som jag INTE vill att den skulle vara.. kall, röd-rosa med en cerisvarning över sig..
Nu idag har jag i alla fall (Stort nog av mig) släppt på kontrollen och låtit T vara med och måla med rödfärgen.. tänkte att det nog inte är  hela världen om det kommer färg på det vita.. i värsta fall får jag väl gå på med vitfärgen några vändor till.. men se.. den som kladdade mest (bäst) av oss två var jag.. fröken klantfjant kan klappa sig på axeln för i dag har hon gjort ett massivt jobb.. KOmmer nog att gå åt en hel del vitfärg ialla fall så att säga.. Men vad gör väl det.. världen har ju INTE gått under och Dottern är super entusiastisk över sin insats :)

Tänkte jag skulle lägga in lite bilder men kameran var batterilös.. (Oooovanligt?! nix)

see Jya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar