onsdag 15 februari 2012

Hårakuten..

JA.. igår skulle jag ju göra mig lite fräsch.. Blev inte riktigt som jag tänkt mig..
JAg la i blekningen i utväxten så som jag brukar göra.. väntade i 20 minuter framför tv:n och gick in för att tjuvkika liiite.. ANdnöd och tryck över bröstet efter att ha kippat efter andan i några minuter..
Håret var inte i den färgen som jag tänkt mig.. tanken var att gå mot det gråa naturliga som jag besitter ;) men när jag såg mig där i spegeln så avslöjade den något HELT annat.. Kan man säga.. ANANAS färgat är ordet :D
Jag var så chockad att jag inte ens kunde bli less på mig själv utan stod bara och skrattade åt fördärvet!! MEn shit så jag såg ut..
Lät blekningen verka i 20 minuter till i hopp om att det skulle lägga sig. Icke!! Efter 40 minuter var resultatet lika som 20 minuter innan.. Jag visste att maken var på ingående och kände inte för att visa upp min nya ananasperuk utan fortsatte med att lägga ett tjockt lager med lila balsam för blont hår för att reducera det gula.. gick så där.. Men jag blev avslöjad i badet.. tror att jag fortfarande var i chock.. Leffen frågad vad jag GJORT.. ja va faan måste du fråga det för.. ser du inte att jag försökt mig på håret IGEN!! (läs- håll för faan om mig innan jag försvinner ner under golvet.. eller ge mig en skemmeskudde :)
Efter 20 minuter med lilainpackningen så var det lite bättre men fortfarande inte bra..
Planerade att gå med mössa idag efter att jag insett att jag jobbade från 0900-1800 och att det var kört med en nödhjälp från frissan.
Provade att sminka mig för att "lindra" ananaseffekten men ja.. det enda jag kom framtill var att jag måste köpa nytt smink om jag ska vara ananas! OCh att jag passade i ett glatt rött läppstift! (föga användbart ;0)
Vaknade i morse och blev påmind av spegelbilden av den blekaananasen att jag visst gjort något åt håret.
Ringde och tiggde och bad min ängel till frissa att ta emot mig snarast! Fick med lätthet en tid i morgon kl 09.00.. nästa problem.. jag kan ju inte ta med mig min fina son.. nog för att han är fin men numera är han inte lugn och still.. så jag försökte med mamma.. humoristiskt så var hon också uppbokad hos frissan i morgon, morfar och maken är i Umeå och.. MEn innan jag tänkte på mamma så tänkte jag faktiskt på min granne som inte för allt för länge sedan faktiskt yttrade önskan om att få låna lilleman.. Tänkte att det var kanske lite väl tidigt men gav det ett försök.. med vetskap om att hon och resten av familjen har varit lite krasslig så var jag beredd på avslag på min "ansökan" om barnvakt men hon tog gärna emot sötnosen och ingen var gladare än jag :D
SÅ i morgon ska ananasen bort! Världens mest serviceinriktade frissa har lovat att hoppa in extra tidigt för att få mig respektabel :) igen!

En bild på en check ananas får avsluta detta inlägg!!

Kram och gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar