torsdag 16 februari 2012

Mina små älsklingar!!

Har två underbara små barn. Den ena så stor liten tjej så jag nästan inte kan fatta det.. hon når nu upp till överskåpen i köket och kan UTAN stol hämta ett glas själv.. om det står långt ut i skåpet ;) men ändå.. hon gör sin egen frulle på helgerna, hon är tvingad men hjälper dock till med att bära in sina rena kläder till garderoben och lägger in dem.. hon dukar av efter sig och hjälper till att ta undan det lättaste från bordet, typ smör och mjölk.. hon lägger smutstvätten i tvättstugan (under hot om att få tvförbud om hon inte gör det, men hon gör det iaf :)
Min lillknytte, han tränar på att spatsera själv.. det går så där men han är ihärdig.. Han börjar sova bättre och han är ALLTID glad med undantag från när blöjan inte längre av olika anledningar är bekväm, när mamman inte gett honom mat på si så där nån timma samt när den telepatiska förmågan mellan mor och son inte fungerat inför läggningen.. dvs, vällningen inte är klar och sängen inte är redo för att ta emot en sötnos som själv är redo för läggning!! Men vad kan man annars begära, han är sååå go, glad och lättsam.. Nån som kan läsa mellan raderna att jag är mäckta stolt över mina barn.. mest över min själv ;) för att jag har sådana sjukt bra barn ;)

Ja jo och karln är väl inte heller något päron, utan en riktigt prins i bomullsrustning ;)

I övrigt:
1 fick hjälp med håret, känns numera helt ok, blont BLOOONT men helt ok..
2 lunchat på stan med bästaste Helena
3 lämnat Charlie till Christina som lätt hade behållt honom ;)
4 varit en bra mor som låtit älsta barnet fått sin vilja igenom och fick leka av sig både hos en och annan kompis i eftermiddag!!
5 skippade middagen och tränade istället :)
6 blev förbannad för en annan persons räkning ... fick inget ut för det, men önskar att jag kunde få agera ut min ilska och besvikelse en dag så att rätt blir rätt för fel är grymt fel :)
7 önskade att jag inte börjat skriva här ikväll för nu är jag sjukt trött och klockan har som vanligt sprungit iväg IGEN!!

Kram och ha en skön dag/helg!

Ps.
Vickan, krya på dig!!
GBC, ser fram emot ditt samtal ;) JA flera burgers för priset av två ;)
Erika, flinade hela dagen efter ditt samtal idag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar