tisdag 14 februari 2012

Stackars Lillplutten!

Litet hjärta har varit febrig.. kikade till honom i går kväll efter att han äntligen somnat. Han hade så svårt att sova och var riktigt arg vilket är Otroligt Ovanligt för att vara lilleman. Han som alltid är glad var svinsur.. när han väl somnat så började jag förstå varför.. Lillhjärtat hade över 40 graders feber och vi har ju honom numera sovandes i köket, där vi olyckligtvis även har vår kamin.. så ni kan ju räkna ut hur han mådde när han hade så hög feber och dessutom var det sjuuukt varmt i hela rummet. Tanken är att sätta in en fläkt som skjuter ut värmen från kök/vardagsrum till övriga huset men dit har vi inte kommit.. SÅ stackarn var ju skållhet!!
PReppade honom med en alvedon, ingen respons på febern. Vid ett tiden var han uppe på 40.6 .. nu vet jag efter ett lugnande samtal till 1177 att man inte behöver åka in förrens dom små har 41... hm.. sov jag gott efter det samtalet? Nja.. fick honom att dricka några gånger under natten och stoppade in tutten mest hela tiden då han vred sig som rotorbladet på en helikopter i sängen och med jämna mellan rum åkte den ut samtidigt som han kved till... Tyckte så synd om honom, ville ta upp honom i sängen, dels för att trösta men mest för att "hålla koll" på febern.. men hejdade mig eftersom jag insåg att om han sovit med mig skulle han ha det ändå varmare..

Vid halvfem vaknade han för morgonen och sen låg han och levde om under en timma innan pappan äntligen vaknade och tog över... Är jag trött? Nja.. helt slagen är dumt att säga men rätt nära ;)

Alla hjärtans dag.. Dotterns förskola hade dropin fika idag för att fira alla hjärtans dag. Jag tog med mig den feberfria sonen dit och vi fikade, pratade med alla barnen och smygkikade på den avdelningen som han snart ska skolas in på! Tänk att han snart är ett år.. och att jag har snart varit hemma 12 månader.. Nu återgår jag snart till jobbet på riktigt.
Har jobbat i kväll, tycker att det är hel trevligt.. Men på heltid?!?! nå ja, livet ska väl bli normalt igen :)

Maken HATAR alla hjärtans dag så jag har inte gjort mig för.. Vet att jag inte kommer att få något och han har klargjort att HAN inte vill ha ngt.. SÅ dröm om min förvåning när jag hittar ett paket med kroppslotion och en strut med Åre -tycker om dig choklad, liggandes på min sida sängen :)
Får väl säga något snällt till älskligen när han kommer hem, ta på mig något raffigt.. Eh.. fick genast problem.. nå ja.. får väl bju på kvällsfika och tända några ljus iaf ;)

NU ni, ska gråhåret bli blont..


AAAAaaaaaaaaa vad har jag gjort... blonderingen blev inte som den brukar.. ser knallgult ut... Shit!! nu blir det dyrt!! Akut tid hos frissan i morgon... ÄÄÄÄÄääeeeeee jag jobbar ju hela dagen i morgon.. satan.. måste få en tid på torsdag!! Saaaaaatan!! VAD HAR JAG GJORT!!!
Det HÄr SER FÖRDJÄÄÄÄVLIGT UT!!!!

2 kommentarer:

  1. Hade samma hårproblem igår, men jag hade redan betalat dyra pengar...så gör om gör rätt fick bli frissans ledord.
    Och efter 4 (?!) timmar i frisörstolen så var jag klar...inte som jag hade tänkt, men jag kunde visa mig ute iallafall.
    Hoppas att det löser sig bra! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, skönt å höra att det finns fler som överväger mössmodet :)
    Jag gissar på att jag också kommer att få sitta stilla i si så där 4 timmar i morgon.. Petra är en klippa som åtar sig att hjälpa mig IGen ;)

    SvaraRadera