lördag 11 februari 2012

Ombytta roller!!

I dag schwischtschade vi roller i förhållandet! Jag lagade mat och stod för markservicen och maken tog på sig snickarbyxorna och höll krampaktigt i skruvdragaren..Gillade jag det? Nja.. matlagning är ingen favoritsysselsättning och jag är rätt kass på det också.. men ikväll lyckades jag rätt ok! SÅ jag tror att snickarna kan tänka sig att kika in här nån till dag ;) framöver..

Övervåningen börjar få underkläder på sig.. i alla fall så har den klivit ner med ena benet i kallingarna så att säga.. men det är låååångt kvar.. Hittills så har vi klätt in taket och ena långsidans snedtak i plyfa.. (jag tror inte att det är plyfa men maken hävdar att materialet är plyfa.. men det spelar ju mindre roll ;) vad det är för namn på det..) upp på väggar och tak ska det så vi kan fästa innertak och sen ska väggarna kläs in med gips. Varför vi använder plyfa (tror fortfarande inte..) och sen gips är för att kunna skruva upp diverse hyllor och annat på väggarna utan att måsta leta efter en regel..
Problemet med övervåningen som det är nu är att snickarna som jobbade här förut inte har kottlat och reglat   helt som man ska.. Finns inga reglar som möter upp i "takkanter" och vägghörn.. då blir det lite mer jobb nu och få dit dessa.. kan bli svårt att få upp taklister vid "vägg-möter-tak" och i hörnen finns inget att fästa skivorna i.. om man inte gör det riktigt...Så herrarna har kämpat på med att fixa dessa grejor. Sen har nog de gamla snickarna "slarvat" lite då dom slagit glespanelen.. PÅ nåt ställe är nedre regeln inte i våg med den övre i snedtaket, så där blir det att trixa lite, samt fundera ut hur vi ska kunna sätta upp en vägg där det skiljer 8 mm mellan nedre delen av väggen i trappen och den av snickarna redan uppreglade kortväggen i snedtaket..tror inte att dom tänkte på det när dom körde...så det blir till och fundera..?! Går vi bara på som det är nu blir det en vågrörelse i väggen som kommer att synas..så projekt kom-på-nå-bra är satt i rullning!

Nu ska jag kasta ihop kroppen (som för övrigt tog sig ett löppass nere på gymmet i morse.. 8.00 entrade jag dörrarna och gick motvilligt upp på löpbandet.. omotiverad och stum.. men snart var benen i rörelse och det kändes helt plötsligt bra så jag sprang och jag sprang och jag sprang.. As Forest G skulle ha sagt ;) och inta ligglägge i sängen tillsammans med älskade hantverkaren.. Snickarbyxor ;) Eh.. I love it!!

Sov gott och ha en fortsatt trevlig helg mina vänner!!

Har jag sagt att en utav mina allra käraste vänner har just berättat en härlig nyhet.. en söt liten "sparv" kommer att hämtas av storken i sommar för att lämnas att uppfostras av två vuxna människo föräldrar :)
Jag är så lycklig för det ;)
 + att en annan av mina bästa vänner (trots att vi aldrig ses) och hennes goa make.. (känner honom inte men om hon tycker om han så måste han va bra ;) kommer att få påhälsning av storken nu SNAAAArt.. så spännande.. och inte nog med det... två andra supermysiga och kära vänner har också satt storkstackan i jobb.. maj får han flaxa iväg igen för att avlämna ytterligare en liten sparvparvel till fjällbjörkarna på "Söder"(fint ska va fint sörrö ;)
Tur att storken får träna lite.. (Skulle nog kunna tänka mig en till om jag fick leveranskvitto på att det blev en till som Charlie.. super goa glada lilla skrutt ungen .. inte för att det är nå fel på dottern men säga vad man vill, hon var rätt krävande när hon var kleine..

Nämnen så jag pladdrar på!! Sova var ju ledordet nu..!!'

Kram och gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar