lördag 9 januari 2010

Gamla vänner.. :)

HAha, en av mina gamla "rostade" vänner har hittat min lilla blogg.. Lite kul.. speciellt när hon undrar om det blir någon skidåkning nu för tiden!?!
Svar: Nix, nada, icke eller för att säga som det är.. nästa aldrig.. i alla fall inte frivilligt. Min man har ju nått en 30 årskris, varpå han snabbt gick och inhandlade sig ett par nya skidor, stavar och pjäxor i fjol..
Som en prylbög införskaffade han sig även moderiktiga kläder, kondom-mössa och ett par (tror han) coola skidglasögon.. Ja det enda som man inte kan köpa är talang ;) Låt mig hinta med att han borde kanske ha fått möjlighet till att köpa även det .. hahaha.. Jo lite elak är jag.. men faktum är att jag tycker han är stencool som började och som står fast vid att han tycker att det är kul. Själv svär jag och stånkar varje gång han tigger och ber om att jag ska följa med..
Må ha tyckt om skidorna en gång i tiden MEN INTE längre.. Jo iof.. slalomskidorna har fortfarande en given plats i förrådsritningen hehe..

Jag har väl kommit att tycka att de flesta former av motion är rätt trista.. känner att det börjar märkas kroppsligt så jag tror minsan att frun måste ta och lägga sig till med några onda måsten! Hur var mitt nyårslöfte nu igen...

1. minskat intag av godis
2. ingen vecka utan träning
.... sen var det något med ordning och reda..
...kanske att det fanns någon punkt om att sluta stressa och ja bara vara ;)

Ojsan.. tårarna anfaller.. A beautiful mind.. vilken film.. Så fascinerande! Kanske att det finns många runt om kring som måste leva med samma mentala/psykosociala stress? Jobbigt att måsta ifrågasätta hela sin "verkliga värld"..
Underbart sammansatt och trovärdig film!

Nu ska jag tränga mig ner i sängen.. tror att det finns risk att både min man och min dotter trängs på min sida av madrassen!!

Måste vila upp för lite målning i morgon och därefter massa sociala sammankomster!!

Kram alla goa!

1 kommentar:

  1. Hehe =) Här har jag blivit pånyttfödd skidåkare faktiskt, i mina sinnen iaf! Hinner knappt med mig själv alls.. åkte hela förra vintern men i år har det varit allt för många sjukdomar och för mycket jobb och skola i vägen.. men snart nördar jag i skogarna igen. Hur härligt som helst efter år av tobak och alkoholintag*s* Å nostalgin!! Gudars..

    SvaraRadera