lördag 2 januari 2010

nu är våren kommen......

... nu är julpatrasket utkastat.. eller väntar i alla fall på att få bli utkastad. Alla små tomtar och glitter grunkor är ned packade.. Jag har köpt nya lådor för våra små prytlar och nipper som man tar fram till jul! Ganska kul att få städa ut julen lagomt till nystarten på livet ;) För inte är väl jag den ende som varje år tar nya tag.. tränar lite extra i några månader för att slappa till det och inta soff-potatis-läge.. Inte tror jag heller att jag är helt ensam om att köra en stor röjning under ledigheten och vågar lägga ny ed på att bli ordningssammare..Även denna ed bör brukas och brytas lagomt till hösten då depressionen tar vid och sommarleenden och solbrännan flagnar..
Så även detta år har jag påbörjat en NY ordning.. Ett NYTT liv med hälsa och välmående som prio..Jaja.. man kan ju vilja ;)

I morgon.. nä.. på måndag ska jag börjar.. inget (överdrivet) godisätande..
Ingen vecka UTAN motion..
Två dagar i månaden då papper och kläder sorteras..
....
...
..
. Tror det räcker så..

I morgon ser planen ut som så.. EN HÄRLIG DAG..
Jag ska packa ner alla bäbis kläder i stora plastbackar.
Jag har nu tvättat upp alla småbarnskläder och lämnat vissa utvalda små söta till Mamma Malin-URmodern ;)
Hon lånar alltid ut allt till sina vänner när det gäller begagnade kläder..Man kan bara välja och vraka bland P.O.P och andra kvalitetskläder.. Nu är det så himla trevligt att få låna ut våra kläder till deras lilla Maja.. Eh även skönt att få ;) lämna igen lånade kläder!!

Känns faktiskt ganska kul att få fixa lite ordning.. Alla backar ska sen ut i förrådet..

LOVE ORDNING!!

(bara ett litet dilemma.. INgen värme i förrådet trots lager av isolering.. NÄ men det är ju bra.. att elementena inte FUNGERAR.. det är väl därför man har element.. för att dom ska stå kalla och vita.. ??)

Resterande del av familjen ska tillbringa dagen med att åka runt till diverse släkt och vänner och bara droppa in på fika och lunch och eventuellt ta sig en skoter tur .. Liiite avundsjuk är jag allt, men det ska faktiskt bli jätteskönt att få vara hemma själv och dona runt och ordna.. kanske att det är en mysig film på tvn som kan sluka lite tid också..

Nyårsfirandet.. mat och trevligt sällskap nere hos Pappa P och Kicki.. Lugnt och skönt med relativt tidig sänggång.. VÄlbehövligt och med lite tur fick man dottern till en sovmorgon.. aaah..

nu ska jag hålla lite docka för T ska "bara" ta liiiite godis ;)

ha det så gott !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar