torsdag 14 januari 2010








Ju mer desto bättre som synes..

Har egentligen inte tid för en bloggning men jag känner att det är ett måste efter att ha hittat dessa underbara kreationer.. Kommer ni ihåg Miami Vice.. Törn Fåglar..tyckte att vinjetten till den serien var SÅÅÅ fin.. nynnande på den lååångt in på 90-talet ;) Dallas.. allas kära dallas.. Angela i Falkon.. Skål.. kommer ni i håg Goast busters.. OKEY.. Frida.. Hm.. är det någon som glömt Lakrits Puck! glassen som såg ut som ett Finger..förbjöds då den innehöll giftiga färgämnen..drickan med pandan, blå fisken, tuggummi tuben kom på 80-talet...

Hubba bubba orginal.. Någon som glömt axelvaddarna.. Eller fyra bugg och en coca cola..

Kär och galen? Var det fortfarande 80-tal då?

Olof Palme mordet, föll Sovjet under 80? Berlin muren... Ja ni ser det finns många minnen som man kan associera till 80-talet..

Men hörrni.. hunken Joey Tempest?! Tommy Nilssons krull... Madonnas outfit.. Samantha Fox.. Oj oj.. vilka tuttar, nog en dröm för många.. idag skulle hon nog klassas som hängtuttig..:)

Under 80-talet spelade jag skolfotboll, lärde mig simma, gå, räkna, förmodligen även svära..

Jag förmodar att jag vann min första skidtävling under 80-talet.. jag hade en Betty Bop tröja som jag ärvt av en av de äldre granntjejerna.. Å så snygg jag tyckte den var..


Sen en annan allvarlig sak!!

Har någon ungått att läsa om Haiti..

Gud så tragiska livsöden som finns där nu!

Sån smärta och förtvivlan..

Tänk att när nu vardagen sakta vaknar så kommer miljoner människor som har samma känslor och samma modersinstinkter att leva i ruiner..

Ja..Usch!!


Mitt mammahjärta värker och jag väljer att inte ta in, se eller läsa längre..


Naturen är grym.. vårt straff ?


Nä nu ska jag fortsätta med min outfit inför lördagen.... hihi!!

Eh.. jag ska även fortsätta packa ur tvättstugan.. för på måndag börjar reparationen av rummet från hell!!


KRam och ha en supertrevlig helg!!






















1 kommentar: