torsdag 7 januari 2010

Ilning i armen...

Känns som om min arm och axel är på väg att lossna.. Nja.. kanske mer som om det sitter en elak inflamation och gnager! Det ilar konstant och nu har det gått så långt att jag har svårt att sova utan att vakna gång på gång och svära över att det gnager illa i hela armen.. utsidan armen..

Det blir deffinitivt inte bättre av att sitta och knappa på datorn hela dagen för att sen komma hem och fortsätta knappa.. Så vad göra?

I dag har jag jobbat och det går segt.. känner ingen riktig motivation och känner mig sämst på det jag gör.. trivs inte när jag inte kan.. Jag måste få känna att jag behärskar det jag gör. Jag känner inte det nu! Trist! Sen har vi det där med hur vår högsta boss sköter sitt arbetslag..d v s Sveriges rikstad och regering! statligt?! Japp.. underbart?! NEpp..

Hämtade hem liten som varit hos mormor och morfar.. dock ytterst motvilligt då hon tjatat om att få gå på dagis sedan dagen innan julafton.. stackarn! Hon deklarerar varje kväll att - DET ÄR INGE KUL Å VA HEMMA ALLDELES SJÄLV MAMMA... mamman svarar att hon inte är alldeles ensam, mamma och pappa är ju också hemma.. JA MEN DET ÄR INGE KUL Å VA HEMMA MED BARA ER!!! JAG VILL LEKA MED EN KOMPIS!! hm..


så i morgon bär det av till dagis, efter ett ihärdigt tiggande från mamman och pappan, tillslut gav personalen vika och tog hjärtansvärt nog emot lilla dottern i morgon! Skoj att hon gillar förskolan ;)
I kväll har jag hunnit med att äta på MAX.. mm.. Vi inhandlade färg till golv, väggar och tak på Beckers nya hem.. VI har en fantastisk kontakt med den härligt hjälpsamma personalen.. Krister som jobbar där ställer upp med tips och råd gång efter gång!! SÅnt gillar jag!
När vi så kom hem slängde jag på mig mina arbetskläder, plasthandskar och foppisarna och lastade ur all färg. Släpade den tillsammans med penslar och rollar till förrådet. Vi har nu en härlig värme där ute tack vare en byggfläkt som Vii familjen lånat ut! Stackars Pappa Jocke får nu frysa när han hämtar veden.. Men vad gör han inte för att göra mig nöjd ;)

Väggarna är målade en gång.. Ska måla en gång till.. Taket ska målas och sedan ska golvet målas.. Kommer att bli bra men frågan är om det kommer att hinnas under helgen?

Nästa helg är vi borta och måndag den 18:e kommer rörmockaren och killarna som ska fixa vår tvättstuga. Det i sin tur innebär att allt som är där.. vilket inte är några pinaler.. utan MASSOR av pinnaler måste förflyttats till köket om det är så att förrådet inte är klart! SÅ förrådet MÅSTE vara klart! Vägrar ha en samling verktyg och arbetskläder och städpryttlar stående i kök och vardagsrummet.. inte för min del men för den aggression som det skulle väcka hos min man! HAn hatar ju när det är stökigt och ser illa ut.. en tvättstuga i bitar utspritt i hela huset skulle se illa ut i hans ögon.. och även om han VET att det bara är för en vecka så skulle han tappa tålamodet och bli på dåligt humör.. så FÖRRÅDET MÅSTE VARA KLART!!
Nästa helg den 16:e ska vi ner till STHLM för att fira min äldsta vän.. inte åldersmässigt utan längdmässigt! Vi har känt varandra i 29 år så det är det väl värt ;)
Vi är några stycken barndomskamrater som ska ner så det kommer att bli super kul.. Vi ska dessutom bo på hotell och det innebär HOTELLFRUKOST!! Me like fruktansvärt mycket!!
Nu ska jag ta av mig min mans håliga ullfrotékallingar och kliva ner i min dotters säng för en skön (förhoppningsvis skön) natts sömn..! Hon låg tydligen i min säng..?
Tack och hej Leverpastej!


1 kommentar:

  1. Vad härligt att det går framåt för er! Här hemma står det still då vi drog på oss en rejäl förkylning mellan nyår och trettondagen, då det var tänkt att vi skulle fortsätta uppe:(
    Ha det så bra i kungliga! Kram

    SvaraRadera