torsdag 11 februari 2010

Suckar...

Kan inte annat göra än sucka! Börjar känna mig bättre men gjorde valet att stanna hemma även i dag.. Natten har genomlidit ett huvudvärksanfall.. Men det kanske inte är så konstigt nu när allt har släppt och kroppen är påväg tillbaka. Slappnar man av efter en del oro så kan det lätt utlösa konstigheter i huvudknoppen!! Men det är knappast ett önskeläge om man säger så.. är hellre hemma med feber eller någon annan åkomma. Huvudvärk gör ju att dagen går extremt sakta då man gladeligen inte sätter sig framför datorn, tvn eller böjer ner näsan i någon bra bok.. nä man går omkring och svär.. man muttrar.. knaprar huvudvärkstabletter och önskar att man hade winegummi hemma.. Tur att jag har fått hem min älskling.. och ioch med det så fick han inhandla en påse med UNDERBART goda segisar ;)

I morgon är det dags för återbesök uppe på sjukhuset.. skönt att få svar när smärtorna är diffusa..Men lite jobbigt då man konstaterar att det ÄR ngt fel eftersom man bryr sig om att göra en djupare undersökning..JAg är ju lite av en jobbig typ när det kommer till sånt.. fantiserar alltid iväg och är alltid rädd att det är dom värsta senarier som strax kommer att vara min verklighet.. Men jag blir bättre! Lär mig att inte ta ut ngt i förskott, men gruvar mig likväl för att få det stora negativa beskedet :S
NU tror jag att jag vet svaret redan innan och denna gång är det ingen fara! Pju!

Hörrni.. jag har gått igenom bilderna som jag utlovat från 80-talsfesten.. Hm.. återtar löftet.. Min käremake har fotat med den inställning som jag har när jag fotar.. dvs jag ställer skärpa själv.. zoomar och klick.. Men Leffen han riktar objektivet och klick.. Oppsan.. ja då var det "dis 2010" genomgående för kvällen.. JAg har dock lekt liite med kameran jag också.. men det var under den senare delen av kvällen och ..oppsan.. då kan det vara mindre lockande bilder med mer okontrollerad mimik från objekten.. haha.. Låter dessa vänner få behålla sina ansikten oförstörda ;)

Däremot kommer jag att lägga in bilder från vår mys helg..




Lillsessan och hennes föräldrar myste på bland drivor av snö.. underbart men faktum är att jag faktiskt är räääätt le snön.. eller i alla fall skottningen.. snö i all ära men hej, barnpool på altan och en inredningstidning och en kall saftdrink i handen.. solfaktor 25 på hela kroppen och en oskön bikini för att supa upp all sol!! Mmm..
Men helgen har varit helt underbar..




japp nu blir jag helt klart sugen på grillkorv, trocadero och snömys... Men i dag nöjer jag mig med en inomhus lunch med yoghurt och banan..Hm, glamour.. nja.. krasslighetsrecept på näringsintag..

3 kommentarer:

  1. Åååh vilka härliga bilder! Och vad fint hus ni har, av det man ser!

    Ja är som du och blir sjukt paranoid om jag får ont någonstans, tror genast att det är cancertumörer och innan jag ens har hela scenariot klart är jag i princip redan döende...

    Lycka till och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja tack.. skönt att höra att det finns andra med "sjuk"fantasi där dödliga åkommor har huvudrollen..iii..

    SvaraRadera
  3. Men hallå där. Hur mår du?
    Själv har jag en mage som nu spökat sedan nyårsaftonen...blir snart galen..

    SvaraRadera