söndag 21 februari 2010

Gisses!!

I dag har tiden stått still !! Me love!
Vi vaknade av små platta fötter som rusade förbi vårt sovrum.. vardagsrum, kök och stannade vid diskbänken.. små klapprande steg tillbaka mot sovdelen och dom avvek sedan från den tidigare rutten.. och svängde in i vårt sovrum.. Hon ropade pappa och sprang runt sängen och skuttade upp på MIN sida av sängen..Satan så små och kalla fötter hon är begåvad med.. Nå väl inte sååå små fötter men guuud så kalla!!
HOn har minst liiiika kalla händer och still kan dom sällan vara... brrrr..
Brutalt uppvaknande :)

Så då var hela familjen vaken!!
Städar lite, pysslar, får massor gjort, tvättar håret inför en härlig snabbsväng till birsta för att avverka hela listan..
Då ringer lille prinsen från Vii.. Hee...ej fåår T... följ, följa med mig till Drakborgen? SÅåå söt.. han frågar Leffen om råd och ja.. klart att hon fick det. HEla familjen fick det!! SÅ vi skuttade snart runt i en panikartad stress för att hinna på en tjugominuter en kvart.. Lovar ALLTID att komma inom omöjliga få minuter..

VI spendera en timme på aktivitetscentret och sen smet jag och Isaks (lille prinsen) iväg för en sväng på IKEA.. tyg till gardiner, konsoller, cerist överkast till dotterns säng... ut i bilen.. så smidigt..!.. Tavellisten till hallen.. satan.. in igen och med en steglängd likt Klüftan finner jag den, genar och betalar raskt!
Pjhu!

Hämtar liten och pappan.. sväng på Classes och ut igen.. två plastbackar..

Jula.. nej.. ica Maxi.. nej tillbaka till Team sportia.. bråkar med maken om det verkligen är värt 500 kr för en underställströja.. Japp.. Ut i bilen och bråkar vidare om det faktum att han inte köpte den för att JAG tyckte att den var FÖÖÖÖR dyr..JA.. men jag tyckte ju det.. men ångrar mig när jag inser att alla inte prioriterar som jag.. underkläder och underställ är onödigt ont som gärna får vara gratis.. likt bensin och toapapper.. Min man är INTE av samma personligheter.. han lägger gärna massa pengar på att vara nöjd med sina björn Borg-fillingar, haglöf byxor och underställ.. Jag o min sida lägger ner 50 kr här och 50 kr där på krukor, dukar, ljus, smink osv.. många bäckar små, snabbt rinner det en stor å.. Han satsar på få men tunga hinkar med vatten för att nå djupt vatten..

Tillbaka till rutten..
Ica Maxi.. fikabröd, taco tillbehör och massor av hygienartiklar..
Jula, sandpapper och glödlampor..

Eh.. Hemma..!!

Städar ytligt, sätter upp tavellisten, spegeln som nyligen fått nytt liv i form av färg på ramen.. Snyyyyyggt!

Gamla och sparsamt använda leksaker i plastbackarna och så äntligen ett efterlängtat besök av favorit inredaren Ilona!! Love hEr!
Lilla "chipset" som Leffen kallar henne( namnet är Estelle men han hörde fel första gången och trodde att dom döpt henne till estrell..a..)och hennes pappa Daniel hängde med.
Fika och härlig stund med rundtur i huset, uppdateringar i vardera liv och vardag!!

När dom sen lämnat oss åt vi en enormt god taco middag och jag åkte en snabbsväng ner till ICa på ön för att lämna igen gårdagens film (Baksmällan.. siså där..men rätt ok!!).. Passader på att hyra The Ugly Truth... OOOOtroligt underhållande bitvis, jag kved av skratt och Leffen yppade även han några höga höhö.. så den fick sig ett rungande betyg!!

Nu intagande av liiite florskölj och tandkräm.. sen säääängen och godnatt pussen!!

Hoppas ni alla får er en härlig vecka..

Ringer i morgon.. (Mamma, Malin och CIssi)

1 kommentar:

  1. Jag som trodde att gästerna stannade över natten ;-)

    Kram
    Cissi

    SvaraRadera