onsdag 10 februari 2010

Under hösten har vi haft problem med diverse datorer och kameror.. nu är det mesta åtgärdat och vad tror ni då händer.. JO när jag ska lägga upp bilderna här så får jag bara upp en massa, för mig, obegriplig text som ska föreställa bilderna.. Så det blir lite svårt att göra detta lite mer personligt..
Så nu ger jag upp.. bilderna ska ut i dag när jag har tid.. ofrivillig tid.. Sjuk och hemma.. hm, absolut inte som jag ville ha det! MEn nu är det så och då är det bäst att göra ngt som är givande, som kan höja humöret lite.. Kika på bilder som betyder något alldeles speciellt! Så håll till godo!

Bilderna ni ser nedan har Emmelie Åhslin från Indal tagit! En helt underbar ung tjej som har hela världen framför sig.. Hon fotar även barn och jag funderar skarpt på att låta henne fota Lill sessan!











Bilderna från ängen är chamrigt nog tagna efter 86:an.. En och annan bil hade svårt att fokucera på vägen då brudföljet struttade över vägen och ut i leran.. för JA det var lerigt! Tur att fotografen hade erfarenhet och fixade ett lakan att stå och sitta på...var liiite orolig för klänningen men ryckte snart på axlarna och tänkte ! HEj.. jag kommer inte att se om jag har fläckar bak.. men korten kommer jag att se i årtionden! Eh.. Mamma skulle ha läxat upp mig om hon vetat att jag tänkte så..VI har lite olika syn på tvätt och rent :)











Bilderna från Kyrkan är i själva verket tagna i en annan kyrka och på dagen.. Mer som en rolig grej och Inte alls så seriösa ;) Men jag kände mig som någon som skulle fotas för ngt reklaminslag i någon tidning :)

Efter turen från Indal till Alnön så flängde vi ut till havslinjen och fotade lite där.. Sen var det dags att bege sig till Kyrkan!
Denna dag är den absolut underbaraste dagen i mitt liv! Alla mina hjärtansvänner fanns med oss.. INte alla men dom som saknades fanns i mitt hjärta! Leif och min busa till dotter fanns mig nära och ja .. den dagen är så speciell och ett underbart minne!!

I dag har jag alltså varit sängliggande då min mage inte hänger med längre, lite tråkigt men det är nästa lite skönt att få en dag off och bara ägna mig åt mig själv.. sova, läsa härliga tidningar, titta på dåliga såpor..
Fick mig en stund på Akuten i går, lite knepigt då jag var själv med Tillan.. Mamma fick följa med för att jag hade så ont i magen att jag inte kunde ta mig dit själv..
Nu har jag fått det jag behöver för att bli bra igen och till det kan man lägga två blåa armväck.. Hm.. taskig blodprovstagning eller talanglös sköterska? ;) Nä alla var helt underbara och jätte gulliga!

Så mamma fick sig en natt i Tillans säng och jag och gosan somnade utslagna i våran säng.. Sov som en stock tack vare dubbel dos Alvedon och ett lugnande samtal till min man som nu sitter i stockholm.

Längtar efter honom! Slår aldrig fel, varje gång han är borta blir endera jag eller T sjuka på riktigt!

I övrigt då.. ja världen verkar full i snö nu för tiden! Tycks aldrig sluta snöa..
I helgen hade vi snöbus för hela slanten och det är som knark för själen.. man återfår såå mycket energi och livslust!
Till helgen ska L åka skoter och jag och T ska mysa oss igenom godispåsar och filmer, skidåkning och lite skridskoträning.. En sväng på Birsta och några välförtjänta påsar ska få följa oss hem.. Japp.. .. små... påsar.. för tror inte att några tjugor räcker till nå mer ;)

Nä ni.. Yoghurt och frukt! Sen ska jag nog tillföra några alvedon till kroppen..Det är vad den förtjänar..

Ha ni en skön dag! Jag ska ta vara på min!

KRam

5 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN lite urtjusiga bilder! De är verkligen helt underbara... : ) Ja vilken dag...ett underbart, oförglömligt minne! Längtar efter att få kika på resten av bilderna! ...Men det blir väl tids nog...vilket år som helst! ; ) KRAAAM!!

    SvaraRadera
  2. fina bilder, roligt att se från din bröllopsdag :-)

    SvaraRadera
  3. Ååååh vilka underbara bilder!!
    Nu ångrar man att man gifte sig på tiden då digitalkameror knappt existerade...vi har bara en massa halvkassa bilder från vårt bröllop.

    SvaraRadera
  4. Superfina bilder!! Ni ser heeeelt fantastiska ut!! kram o hoppas du mår bättre!!

    SvaraRadera
  5. Krya på dig vännen!!

    Kram Cissi

    SvaraRadera