lördag 13 februari 2010

UNderbar dag..

Började dagen med att goggy konstatera att maken var i full färd med att lämna hemmet och att dottern änglalikt satt och strålade framför TV:n..
Maken försvann snabbt med bil, släp och med ett glatthumör för tillbringa helgen i snö, blåst och manligt sällskap! Eh.. detta innebär att mor och dotter fick sig en helg på tu man hand..Hm.. H...m.. eh.. Hm..
Vi tog oss en tur på loppis och fyndlagret.. reslutat..mannen kommer att få spade..r.. Och mammans begrepp om vad som är nytt fräsch inredningstänk..
Vi båda damer kom hem dragandes med två virkade dukar som i framtiden ska få pryda två kuddar, en "kista" som ska får sig lite vit färg och valet går mellan att ha den i hallen under trappen som möss och handskaförvaring.. eller inne på sessans rum som leksaksförvarare.. Gissningsvis kommer den mest troligt att få tillbringa sitt liv som det sista..En bukett rosa siden rosor som sessan helt valt att krampaktigt hålla i handen under hela dagen.. ;)
När shoppingsuget stinnats placerade vi kropparna i uppblåsbara hoppborg och rutschkana, i ett bambuliknande borg/labyrint med på tok för små hål...
DRAKBORGEN!! Helt klart värt ett besök om man har barn och känner för att svettas lite, le lite och som jag helt sonika upptäcka att jag har växt.. på längden, bredden och förmodligen även diagonalt! Vi ruschade på och hade jättekul, timmarna lyftes av klockan lika snabbt som innehållet i en tablettask.
Till en början höll dottern på att göra mig galen genom att likt en gasell försvinna in i nätlabyrinten, ner för plastkanor och in bland bollar och "baszokas" så insåg jag att det är lönlöst att jaga.. om jag omvänder leken så får hon jaga mig.. Genialiskt :) Så mamman dök ner för att hinna ifrån.. tjong.. nått som inte slank igenom det lilla hålet var mammans rumpa.. Eh.. haha.. PÅ SANT SÅ satt jag lite på sniskan men fast.. EN sjuåring står nu på kö bakom mig och min dotter.. medans jag får försöka få dessa två små pytte människor att förstå att för att jag ska komma igenom så måste jag först backa mig tillrätta.. hm.. ah.. igenom.. Sjuåringen blänger lite snett och min dotter deklarerar att det nu är jag som ska jaga henne och drar i väg som en vessla.. Kört.. gav upp och inväntade hennes andra varv och skrämde skiten ur henne när hon kanade ner för en sluten ruschkana.. hahaha.

Väl hemma, gjorde ett försök att göra liten till viljes.. Blodpudding och bacon var önske lördagsmiddagen.. Lyckades vidbränna ena sidan av puddningskivorna och mitten var som en liten lös äckligt brundeg..Japp.. dagen har varit lyckad, trots matproblemmet så älskar hon ju mig.. och .. guach.. upp kommer all mat.. Japp magsjuka..
En halvtimme senare så inser jag att hon INTE alls har magsjuka utan hon måste ha tagit den allt för vanliga stortuggan.. För allt som hon ätit finns därefter kvar och det känns skönt.. Håller tummarna.. Orkar inte med nå mer i dag..

Sing a song sing along!
go natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar