tisdag 2 februari 2010

Tiden....


... bara går och går och går..
Och.. ja ja ja ja, jag ska! Jag är ensam i min familj som flitigt använder dom korta små orden.. Men suck så jobbigt det är att känna att jag måste, jag ska och jag måste..
Hold! Om man ändå kunde frysa tiden en stund och komma ikapp!
Nu händer det tokmycket igen, fast samtidigt händer det absolut INGENTING!!
Vi har fått värme i förrådet, men nu tryter orken och inspirationen sviker samt den där sambla plånboken som inte alls har fattat vinken om sedeltryckeriet!!
Så i byggsammanhang så sitter allt i tjära då det saknas kapital!
PÅ jobbet flyter dagarna fram fortare än X2000.. Vi har sååå stora balanser att det känns tröstlöst att försöka hinna få ner dem..
Hemmet har så många måsten i from av håll-ordning-principen! Grejer överallt.. och aldrig där man vill ha dem!
Tvätten kan jag inte klaga över då mamma (den stackarn) fortfarande får tidsfördriv i form av smutsiga handdukar, jeans, skjortor och allt annat som kräver vatten+tvättmedel..
Rörpularen (haha det ordet lärde jag mig av Jerry Williams)har inte varit här men ska komma ut nu på fredag.. men ja.. lär väl inte se röken av honom innan helgen!!

Kameran strejkar.. eller jag fattar mig inte på den kanske det ska stå- fult att skylla på en oskyldig mekanism..

Har lovat 80-tals bilder, tvättstuge foton och lite annat ditt och datt!

Nu så ska jag sluta gnälla och fortsätta mitt försök at upprätthålla vår vardag genom att stänga datorn och fortsätta städa för att sen lägga in om sovtillstånd..

KRam och gonatt!!

(ja jag vet, borde försöka bli flitigare här inne!!)

1 kommentar:

  1. Vad snyggt du har gjort här!!
    Jag kan verkligen hålla med om att stanna tiden lite...röstar för fler timmar på dygnet - Kan Mona ordna det så lovar jag att rösta rött ;)
    Kramar

    SvaraRadera