onsdag 1 juni 2011

kasta sten...

.. börjar bli tjatigt nu.. att kasta sten menar jag :)
Här på vår tomt har vi nog sten så det skulle räcka för att bygga halva kinesiskamuren..
och nu har vi till och med beställt mer sten.. men för denna gång betalar vi mycket och vi får även kvalitetsstenar som vi ska lägg fram till entré dörren.. Men innan vi kan lägga ut dessa så måste vi gräva ur, skotta ut sättsand eller vad det heter.. platta och packa den..
I dag hade vi en kille här som skulle hjälpa oss att gräva ur för vi har typ gett upp det där med att gräva för hand.. han kom, grävde och skaffade oss liiiiiiiite extra jobb.. han grävde för djupt, hittade på några stooooora stenar och ja.. nu har vi slitit med att fylla igen alla stooooora hål som stenarna lämnat.. vi körde ner 10 skottkärror med sten från utgrävningen till vår mur som uppstått när vi flyttade hit. Det mesta av stenarna som legat på tomten har min far byggt en sten mur av och den är såååå fin..
den är några tiotal meter lång typ 40 och ungefär 3 meter bred.. men med den mängden stenj...lar som finns här på tomten så borde den kunna bli en hel massa meter bredare och ja säkert fyra-fem meter högre :)
I alla fall så var han helt värdelös på att gräva vilket han erkände så det är förlåtet men tyvärr så blev det en hel kvälls extra slit :)
Vi beställde hem pizza och sen for vi en sväng bort till gräddhyllan.. där var det fullt upp..utespa på ingående så dom anlägger en utomordentligt rekordelig uteplats där "mitt" spa ska stå.. synd att det är så långt ifrån mitt hus bara ;)
Inte nog med att det var extra många karlar där, det kryllar av karlarnas barn också.. stackars frun i huset var alldeles svettig.. mestadels av att springa efter sitt eget lilla yrväder.. det sötaste yrvädret :D överallt och ingenstans tror jag att jag ska börja kalla honom ;) den lilla rackar :)
T var helt överlycklig för att hon fick spendera en timme eller två med sin killvän.. kärlek.. pussar och ja.. hon är stormkär och pratar inte om någon annan än denna blonda charmör :)

Jag tog mig ut på min första riktiga promenad i dag för att hämta dottern på förskolan.. (kanske att det beror på att T nämnde med stora bokstäver att det ser ut som att jag är gravid IGEN.. och att det kommer att komma en liten bäbis till..By the way.. en lilla syster..)
(Jag sa att jag inte tyckte att det var snällt att säga så men då sa hon att det kanske bara är en liiiiten bäbis..) "UNGE"
Så nu måste jag bestämt röra på mig om jag inte ska måsta ge upp mitt beroende och det är jag inte beredd att göra.. socker behöver man om man har som mål att bli en maräng..sockertopp eller smällkaramell..
Tror iof inte att jag har blivit nå vidare mycket sötare på utsidan i o m mitt nya mål men jag intalar mig att jag är väldans söt på insidan ;))
SÅ träning är det nya.. OCH det KÄÄnnns i mina jumskar.. aj aj aj.. (paradoxalt så gick jag typ bara en km eller två i raskt tempo och därefter i en hastighet av några meter i minuten då jag samlade på mig fler och fler anhängare längsvägen.. Kicki, Elin och Maja joinade mig och T när vi helt sonika bestämde oss för att gå på bageriet.. skrattar ni nu ;) ja men det är ju bättre att äta sötbakelse efter att man gått, än att INTE gå Alls :)

Kram på er.. i morgon kör vi dynga!!

Appro på dynga..
PÅ Ica Liden säljer dom jord, bark och dynga..Ni vet, sådanan dära säckar som man köper typ 4 eller 5 för 100kr.. ( är lite osäker på vad det stod på trottoarprataren, om det var täckbark, jord eller ngt annat men jag är helt säker på att det stod DYNGA för jag tyckte det var störtskönt att skriva ut det på en stor skylt och ställa utanför ingången)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar