torsdag 4 mars 2010


I kväll har jag fått mig en härlig resa tillbaka i tiden!! Jag har haft turen att bli bjuden på Thomas Ledin ikväll.. Bästa Granna-grannen hade fått några friplåtar och vi blev några tjejer som bänkade oss långt bak i den tråkiga lokalen.. Utan förväntningar satt jag mig ner och tänkte -kan ju inte bli så pjåkigt.. det är ju Thomas Ledin.. Så börjar han försnacket, lirar någon låt, mellansnackar och plötsligt bär mina tankar mig långt bak i tiden..
UNder några långa minutrar sitter jag och insuper min ungdom.. Nå ja den RIKTIGA.. ÄR ju inte direkt lastgammal.. eh..
Landar på ett rosa moln nära mitten av tonåren.. ny kär och lycklig.. spänning i livet, att inte veta vad morgondagen bjuder på, att inte veta vad han känner, förväntningar på fumligt sex och kel.. Hm.. Underbart..
Enda transportmedlet som man själv får rå på är cykeln med 12 växlar och metallic röd färg.. mountainbike.. senaste skriket.. alla glider runt på en mountainbike, bockstyret är sedan länge ute!!
Nattvinden värmer, luften brusar lätt mellan ekrarna.. det är sommarnattljust och fukten börjar göra sig påmind.. Ni vet strax innan morgonens solstrålar tränger fram bland träden..Man cyklar genom en varm stilla vindsvacka.. förundras över hur luften kan kännas så omfamnande..
Det kyler runt knogarna på styret och kring de bara benen men ännu inte så pass kallt att man fryser, utan bara lätt lätt svalkande av fuktig ljummen sensommar behag..
Ett lyckorus pulserar i kroppen och sängen känns rätt onödig..I alla fall min egen.. 15 år och ny kär.. En obetalbar känsla som mest troligt inte kommer att återfinna sig på samma oskuldsfulla sätt.. eller ska man säga syndiga sätt ;)
Visst kan man få samma sinnesstämmning även nu på sommaren när man går efter nån väg nånstans men inte på samma osäkra, spännande sätt.. NU har man ju en annan framtid att sia om.. ni vet, räkningar, bilbesiktning, middagsplaner, badhus vs drakborg eller sex eller sova.. eh.. som småbarnsförälder väljer man 7 av 10 en helnatts sömn ;) Nån som känner igen sig ;)

UNder hela konserten så kommer jag på mig att sväva iväg igenom mitt gångna känsloliv.. Mitt i en av de mest "kärleksförklarande" sångtexterna så återfinner jag mig själv fast med minnen av en "tröst"-kärlek.. funderar varför, då jag absolut inte har eller har haft några kärlekskänslor för killen.. Men av någon anledning fanns tydligen hans stämpel just där.. Lovar, jag är inte ett dyft klokare nu..;)

När konserten är slut inser jag att vi kommer att bli sittandes i den liiiiiiiilla bilen som min man kommit hem med.. EN chrystler.. en chrysler grand voyager.. (blixtsnabbt intog den topp ettan på drömbilslistan!!!) OM man parkerar desperat där man slapp backa och trockla och dessutom strax innan artisten ska börja sin spelning så kan ni föreställa er hur lätt det sen blir att ta sig därifrån..
Nog för att jag hade en kamera som försökte lotsa mig när jag backade men när bilen antagligen går på mer än hela min årslön så..Inväntade tömning av parkering och det gick ju inte på ett litet kick..
Blivand fru Nilsson/Lidén (eller vad det nu kommer att bli)och jag fick oss en lugn och skön surra-skit-stund.

Nu ni.. ska frun lägga ner de blågrå för i kväll....

Ha en trevlig kväll och njut av solen som snart bjuder oss på vårkänslor och fräknar!!

1 kommentar:

  1. Men gud vad härligt! Jag måste säga att jag är ett stort fan av Tomas Ledin, i smyg! Som du säger så finns det nog ingen annan som kan plocka fram så mycket minnen!

    Hoppas du haft en skön helg!

    SvaraRadera