lördag 13 mars 2010

Jeanschock!

Ja jo..några kilon har jag väl rullat på mig.. kanske inte en hel drös.. eller kanske just precis en hel massa drösiga kilon..
Detta som jag nu ska dela med mig är högst VERKLIGT och nära tidsmässigt!!
I måndags vaknade jag rätt och slätt med påsar under ögonen, mascaran begagnad från söndagenoch håret fick läggas i resperator för att strax efter få följa med mig och min kropp in i duschen..
Kom ut som en annan människa.. insmord i gojsig hudlotion med svag doft av rosor.. ja faktiskt!!.. ålade i mig själv i ett par hipstertrosor och valde med omsorg ut en trasig och underbart skön BH..
Jag klev sedan checkt ner i ett par slitna och snygga jeans och svoooowwooop.. gaa...fhee... men va f.. nä he.. och när krympte kläderna SÅåååå mycket i garderoben att man funderat på om det kunde vara dotterns?? ... nä men jag avbryter försöket med att få vara coool med mina trasiga "slöranbyxor" som min underbara mormor en gång (mest hela tiden) opponerade sig emot att man bar..
Ja så nu när försöket avbrytits så påbörjas nästa kamp.. av med skiten.. nä männn.. va f.. Stuck in the fucking slöranböxer till Jeans.. PÅ SANT som min ängla korp Frk SWAN hade sagt för att understryka vikten av sanningen..

Ja men då så.. då får vi väl åla liiiiite till och uppskatta allt som sitter löst.. löst innebär att man kan modulera lite ;)
Jeansen på och dottern och jag påväg ut till bilen.. tanken slår mig att det skulle kunna ske i dag.. Jeansen skulle kunna svika mig och brista på vilket ställe som helst!!
Ber till han ovan att inte låta min bleka stjärt få sin stjärnglans just i DAG!!
Lämnar dottern och deklarera att det faktiskt fanns ett visst behov av att hon tog av sig skor och täckbyxor själv i dag.. Men icke.. jag böjer mig försiktigt ner och stelnar till då krasch och sriwch hördes.. tack och lov.. Ena knät!!

Kvällen kom så helt underbart och med byxorna intatuerade i höfter och knäna kasslermönstrade av hålen så kände jag att ja har nog ändå fått NÅT extra under denna höst och vinter... Vikt..


I kväll har jag njutit av mina underbara "grannar" över en utomordentlig vällagad och underbar middag... griiiilllat!!

NU ska vi sätta oss och spela RISK... chans för orent spel kan nog förekomma..

KRam och njut av första vår helgen.. för visst är det fler än jag som har nosat fram några vårkänslor..

pigg och glad med +10 på vågen!!

1 kommentar:

  1. Vad härligt med grillat...ska nog ta fram grillen vi också!
    Kanonväder idag - skönt att det blev någon riktigt fin dag på Sportlovet. Nu är det bara två och en halv vecka kvar till nästa lov - jobbigt! =))

    SvaraRadera