måndag 22 mars 2010

mitt liv som zigenare..

Inget ont om detta folkslag.. MEEEEeeen, hur faan står dom ut!!!??
Bo i husvagn med mostrar och fastrar och mormor och broschor ;)mmmm..
I dag är första dag med taicons i fjällen.. Stugan är urvuxen sedan länge, barna tar mer plats än vad man skulle kunna kalkylera i det värsta senariet, packningen är reducerad sedan fjolåret, men ändock så saknas några tiotal kvm!!
Skidor är överreklamerat!! Men så länge solen lämnat semestermeddelande så finns det ju inget annat att göra än att springa upp och ner i backen, skrika på dottern som INTE vill lära sig svänga.. Trängas på toaletten bland andra (obegripligt många) semestervikarierande skidåkare..(proffsen lyser med sin frånvaro och stockholmarna glänser som nybörjare..(Barnen leker i pulkabacken i jeans!!!!!)

OKEJ.. inte för att jag vill klaga, jag har semester, en perfekt barnvakt (DVD-spelarn) och en slagen pappa som likt mig sprungit upp och ner för backen och med våld-tvång-mutor-skratt och en och annan vurpa försökt prenta in i liten att man MÅÅÅSTE sväääänga och BROOOOOOMsa!!

Vi har grillat hamburgare och till vår fasa var samma vedervärdiga familj här som vi i fjol tampades om grillen!! Fräcka storstadsfolk som vräker ut sig över ANDRAS eld!!
Som tur var synkades inte våra luncher så om vi har tur slipper vi duellera om kolen!

Till min lycka fick vi glänsa upp i Chrysler Grand W. och det innebär att man sitter skönt, T sitter stilla och nöjd i baksätet till biograflikande dvd som nedfälles från taket(!!), Lotta, Pippi, dora och några andra.. Med hörlurar.. trådlösa.. Skrattandes och överlycklig konstaterar hon att ljudet kommer bara i öronen!!!!
Detta innebär för övriga familjen att man kan åtnjuta en fridfull ljudbok och knapra godis i hemlighet!

Nu ska vi göra oss i ordning för en tripp bort på haket och titta på Timrå Ik vs HV71..Vårt problem.. barnen.. vad göra med små gnuttarna.. Kanske man kan ge valium? Milt sagt, barnen har inge problem med att leka på resturangen men jag kan gissa att övriga gäster inte uppskattar det lika mycket!
Barn på resturan ska sitta ner... om så med godis intryckt i munnen.. dessa fall är det tillåtet att muta.. mutning i högklass!!

I kväll har jag kamoflerat mitt hjärta till ett rödvitt..Heja TIMRÅ!

(Törs inget annat i detta sällskap!!)

1 kommentar: