tisdag 23 mars 2010

näs-täppa.. tack gode GUD!!!

JAg har hittat en bättre begagnad nästäppa.. Det klär mig inte alls, den passar inte i min näsa men det skonar mig från årets traditionella stug odör.. Fise-fjärt-eller som generation -40talist skulle säga PRUPP, säga vad man vill men gott luktar sällan de bajsutsläpp i luftform som nu vädras i stugan.. i hall, kök, sovrum och sist men inte minst på gasoletten.. (toan) återfinns denna fjällluft..Gasprutt.. Alla verkar vara sjukligt pruttiga och släpparna kommer titt och tätt! Nu tillhör inte jag den värsta skaran av semestermarodörer som Vickan skulle ha uttryckt det!!
Men tack GODE GUD att jag har tok täppt näsa!!

I går var v alltså i backen, reslutat= träningsverk i lår,rumpa,mage och en släng av gudsvärken även placerad i nacken!! MEn det är ju possitivt, då har jag ju gjort av med lite av de kalorier som smitit in i kroppen på gud vet vilket sätt.. (INGET GODIS!!!)

Kvällen avslutades på Haket brevid med hockey och vinst. Barnen målade ivrigt på sina målar bilder som ett visst statligtverk fått sponsra med!
Uppskattat!!

Barn och vuxna somnade strax före nattens intågande och barn vaknade sakta men säkert tidigt och det i säg med för ju att de vuxna motvilligt erkänner att natten klätt om till morgon!
Frukost i stugan och sen börjar dagens första utmaning.. påklädning på samtliga stugmedlemmar.. TAICONS!! för en timme inrymmes stugan av en smärre kaosliknande yra där barn och vuxna letar kläder från gårdagen och längdskidutrusningar..
Valla skidos, värma saft, packa skidpulkan och sen bär det i väg..
Alla barn gjorde ett imponerande intryck på sin omgivning.. Thillan skidade hela 1.8 km och Max och Jullan drog i väg längsspåret likt sin far.. Hugo mös till det och i pulkan och slog till med en middagsnap!

Thillan dopade sig i mammans pulka och fick motvilligt lift uppför de längsta uppför och nerförs backarn..

Ett "packe" nybörjare utan en gnutta talang provade på att åka skidor.. Gänget var gissningsvis från ett land låååångt lååångt härifrån och dom låg här och där i drivorna men även i spåret.. Dom tycktes inte bry sig om det var uppför eller nerför.
Att skåda detta ekipage var dagens! Snacka om ansträngande åktur då dom trasslade och prasslade var femte meter.. Jag och Thillan skolade oss i denna skara men då vi är riktiga proffs i jämnförelse så bjöds det på ett och annat dolt flin från min sida..
Thillan återanvände ett kärt ord för att beskriva vilka det var som kom bakom oss... -mamman nu kommer rackarns thaiisar.. Ops..

Lunch och en tripp nere i hjärtat av denna fjällby, en inredningsbutik som är värd ett besök är VDLN DESIGN www.VDLN.com
Inhandlade en trätextad utsmyckning i form av ordet VÄLKOMMEN som är tänk att välkoman i hallen! Även några detaljer till tackgåvorna som dom som hjälpte oss på bröllopet ska få.. ja jo det går trögt!! OCh hörrni.. ja jag vet.. jag har snart nåt gränsen för att bli anmäld på bröllopstorgets sida för värdelösa brudpar Giiii....a...sorry.. tack korten är som sagt på g.. men det har ni hört föut :P

NU ni.. middag!! Lax med nån västerbotten ost.. Mumma..

Bilder kommer efter att min hjälte har kollat på vad som är fel med min blogg.. nu ska bokstäverna bort.. får ju bara massa tecken istället för bilder.. svårt att göra ngt trevligt här då!!

Nu åter till att tacka gud för att jag just nu begåvas med min nästäppa.. (Om jag verkar disträ kan det ha och göra med att det lagas mat, passas barn i diverse åldrar, bråkas om VEM som sist fes och vems som luktar mest!! ja ni förstår kanske vad problemet är, ja nu bråkas det om en skoter, en damvippa och vems vinglas som är vems..)

kramen!!

Jo just det ja..
Min bästa vän har fått sig en alldeles egen Minna.. Grattis Sara och Niklas.. Grattis Meja, du är säkert världens bästa stora syster!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar