fredag 19 mars 2010

Nu är det kört..

.. istället för att stå i kö till ny golfklubb bör jag ställa mig i kön till demensboende..

I söndags var jag och maken med dottern på en akut shoppingrunda!
Vi båda sprang runt och kikade på vardera butiker och avverkade hela shoppingcenter på typ en timme.. Jag har gått och tjuvkännt och tjuvklämt och tjyprovat ett tufft linne.. Jag får ett godkännande av maken att det är ok..att spendera pengar på den svarta tygbiten... nu till problemet(!!) jag tror att jag eller jag är nästan säker på att jag köpte linnet och att jag samtidigt tog ett samtal från en stressad datakille på jobbet som var i upplösningstillstånd.. eller nja.. bara liiiite beroende av min kunskap som handläggare..

Nu så där nästan en vecka senare tänkte jag att jag skulle ta och leta rätt på det snygg, oumbärligt coola linnet så finns det inte!! Hängde jag undan det kanske?? Lämnade jag påsen någonstans på vägen.. har jag slängt påsen här hemma.. eller hängde jag und... jag har INTE en susning!

Sen efter att jag gått bergsäkrargång här hemma för att försäkra mig om att det super sjysta linnet inte finns så inser jag att det var läääänge sedan jag såg röken av lilla lintotten.. Hm.. inte på toan.. inte i köket, inte under trappen.. inte på sitt rum, inte i vårt.. men herregud vars är yrvädret?

Så tar vi det en gång till.. jag letar alltså efter ett borttappat alternativt ej inhandlat linne och någonstans på vägen från oklar till oooklar så har jag alltså lagt bort min dotter..överväger att kika i kylen, tvättmaskinen.. men då utbrister pappan i familjen att lilla yran ligger och sover i sin säng..
Nu har jag hittat dottern samt den stor säck med dåligt samvete över att jag inte noterat hennes sänggång!! Bättring!!

nä så nu sitter jag och fösöker välja nytt boende.. några bra förslag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar