torsdag 9 juni 2011

barnarbete pågår!!

Här pågår barnarbete, lön = glasspinne.. (klent men ingångslönen brukar ju vara lite sne satt!!)
Vi har ju en Enligt våra vänner GIGANtisk altan.. och vi har en STOOOR tomt... vi har en låååång slang som ligger snirklad över hela tomten.. Så nu fick min make en snilleblixt.. vi leder ner en slang under altanen.. sätter en kompling i bortre ändan av altanen och vips så har vi ordning och reda på torpet!!
Sagt och gjort.. slang införskaffades, kopplingstjofräs och slangvinda lika så.. slangvindan sattes upp på lämpligt ställe och så skulle slangen föras under altanen.. hur..??.. ja det hade maken räknat ut, vi skickar under dottern på snart 5 hela år..Hon mutades med glass och mamman mutade sig själv för att gå med på upptåget med en likadan belöning..
KOmmer ni i håg när man kröp igenom en sådan där tygtunnel när man var liten, kommer ni ihåg vilken panik som man fick när man råkade skjuta upp rumpan eller ryggen och "!fastna".. med hjärtat i halsgropen så låg jag på ena sidan altanen och förbannade min make för detta påhitt medans min ängel till dotter storslaget slutförde uppdraget med glans!! Hon ska nu vara med i Fångarna på fortet och ska vinna.. hon sprang därefter runt och ville börja om.. antar att vi har hittat sommarens stora attraktion :) vem vill vara ovan på en stor fyllig altan när man kan vara under den!!

I går när vi var på Jysk så fällde min stora nyfikna dotter en dråplig fråga till en piffig mörkhyad ung tjej.. hon hade snygga flätor, glittriga flip-flops och .. -varför har du så smutsiga fötter.. -dom är INTE smutsig säger den yppiga tjejen.. Hm, öh, eh.. ja vad säger man då.. försök till att rädda situationen blev en ynklig förklaring om att om man är mörkhyad så har man ju även mörka fötter.. lika så som vi båda är lika bleka som två magnesyler..(UNGE!!)

I dag när maken bad henne krypa under så ville hon först inte, varpå han säger att hon "måste" om hon ska få en glass.. kontringen blev -pappa du klarar det själv, BARA du drar in MAGEN.. (gravallvarlig) DEN var däremot obetalbar!! Maken/pappan grymtade och var inte alls lika nöjd som jag ;) Humor ;)

Plattgången är nu snart klar.. bara en massa finliiir runt omkring!

Minnen: minnen är till för att bevara det som varit, för det som komma skall och för att blekna och sen återupptas när man känner en viss doft, smak eller ser något som får en att bli påmind om något som har varit!
Just nu minns jag en mamma som hade långt hår, ett hår som jag alltid beundrat. En mamma som alltid varit glad och omtänksam.
Jag känner doften från förskolan där jag gick och som jag förknippar med henne. Tyvärr finns inte Karin med oss längre. Igår somnade hon in efter en mycket lång tids sjukdom.
Tänker på er!
Mamma Karin har kämpat sååå länge och det känns så orättvist att en sådan lång kamp inte fick sluta väl!
Nu är hon där uppe och tittar ner på oss andra, så långt borta men ändå så nära!
Allting har sin tid men det innebär ju inte alltid att det är lätt!
Vila i frid fröken Karin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar